Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 13 januari 2012

Jacobus

Voor wie mijn blogjes volgt weet wel dat ik een fan ben van Jacobus! Deze aap wordt uit één stuk gebreid volgens een patroon van Annita Wilschut. Hier vind je haar blog: http://zijmaakthet.blogspot.com/

Begin dit jaar kreeg ik een Jacobus in de winkel, en dochterlief was helemaal weg van het aapje (net als haar mama, trouwens). Nu had ik mijn moeder gevraagd of ze een nieuwe Jacobus wilde breien en toen hij af was, werd hij direct geclaimd als nieuwe knuffel! Oeps! Nu is er een compromis: overdag in de winkel - en 's nachts mee naar boven.... Deze Jacobus werd gebreid van een multi-color garen (1 bolletje), wat een gaaf effect!! Voor het gezichtje en de pootjes werd gekozen voor een restje van een effen kleur.


Soms past hij op de snoepjespot....



....en soms is de pot opeens helemaal leeg.....



Het bijzondere van Jacobus is dat hij zo "lekker" in de hand ligt. Door het gebreide kontje en de lange armen en benen zit hij overal gelijk goed (valt niet om), en hij heeft zo'n grote aaibaarheidsfactor. In een oude doos bij mijn moeder op zolder werden nog oude poppenkleertjes gevonden - ze pasten prima! Nu werd het opeens een Jacobaatje.


Deze week kreeg ik een hele stapel met nieuwe patronenboekjes binnen voor de verschillende knuffels van Annita. In de boekjes wordt precies uitgelegd hoe je de knuffels moet breien, vergezeld van heel veel foto's. Ook het patroon voor het gebreide broekje voor Jacobus is nu op voorraad. 

Vera de Beer:


Joris, het draakje:


Karel, het konijntje:


Nog één keer: Jacobusjes mét hun broekjes aan:






6 opmerkingen:

  1. Wat een hele mooie gebreide knuffels.
    Ze zijn allemaal prachtig.
    En super leuke kleuren.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze schattig he, en de complimenten voor de geweldige Jacoba die je moeder gebreid heeft! Zo lief met dat jurkje aan :)! Ik Annita ze op de Handwerkbeurs gezien met heel haar beestenboel, ze zijn allemaal onweerstaanbaar knuffelig! Fijn weekend! P.S. Jouw reactie bij mij stond er twee keer op, daarom heb ik er eentje verwijderd, schrik niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, die zijn echt heeeeeel erg leuk allemaal!
    Draakje is ook erg origineel zeg, en sokkenwol gebruiken, waardoor er zo'n mooi patroon in komt, is ook een topidee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat vind ik Jacobus toch een scheetje, ben helemaal verliefd op hem en wat jammer is het dat ik hem niet kan breien. Dus ik geniet er van als ik hem ergens op een blog ziet.

    BeantwoordenVerwijderen