Onvermijdelijk met deze warmte, deze week hanteren we een tropenrooster. Om 9.00 uur open en om 14.00 uur dicht. Ventilatortje staat aan, kom lekker vroeg om je hitte-projectje te scoren!
Welkom!
dinsdag 23 juni 2026
maandag 22 juni 2026
Het Tasje van Oma Jo: hij is er bijna!
Het heeft misschien even op zich laten wachten, maar toen ik (Miriam) blogde over het Tasje van Oma Jo waren jullie razend enthousiast! Het tasje staat inmiddels al een ruime drie weken in de winkel en het trekt zeker de aandacht van klanten. Ook de pre-order ging harder dan we hadden gedacht.
Inmiddels is het patroon ook helemaal af. Het is getest, de laatste foutjes zijn er uitgehaald en verduidelijkingen toegevoegd. Annemarie (die zelf ook een blog heeft en met regelmaat voorbij komt op Blij dat ik Brei) testte voor ons de versie met het hartje en het resultaat is echt geweldig.
Ze koos ook voor het klassieke zwart-wit en het patroontje komt prachtig uit. Het hartjes patroon is minder toeren hoog dan het bloemetje, dus kan je makkelijk 2x herhalen, anders krijg je een heel laag tasje.
Cathérine, onze tweede testbreister, koos juist voor het modernere rood-wit. Rood-wit is niet traditioneel, maar gaat al wel een tijdje mee! Zo verkopen we ook rood-wit schortenbont in de winkel en webshop.
In plaats van één patroontje kiezen, koos Cathérine er juist voor twee! Ze combineerde het hartje en visje, wat een ontzettend leuke combinatie geeft. Hoewel de patroontjes in de hoogte wat verschillen, zijn de even veel steken breed. Je kan dus allerlei combinaties maken! Ook breide ze een in de achtergrond een draadje Make it Blümchen mee, wat een subtiel glinstertje geeft.
Komende zaterdag, op de Visserijdag in Arnemuiden, staat er voor de winkel een kraam met breipakketjes voor het Tasje van Oma Jo. We zorgen voor pakketjes met zwart-wit en rood-wit, maar in de winkel zelf kun je natuurlijk ook eindeloos combineren. Loop dus vooral even binnen als je twijfelt! Na het weekend gaan alle pre-orders ook op de post. Ik kan niet wachten om jullie er allemaal mee aan de slag te zien, deel jullie resultaten ook vooral.
Zaterdag posten we ook meteen een instructie voor het voeren van het tasje! Mocht je dat dus nog nooit gedaan hebben, geen zorgen. Helemaal niet zo moeilijk, en we gaan het hier allemaal uitleggen.
Voor iedereen die zaterdag even langs komt, tot dan! Wij hebben er ontzettend veel zin in. Niet in de gelegenheid? Het pakketje is nog steeds online bestelbaar en dat blijft nog wel even zo! Wil je een andere kleuren combi? Mail gewoon even :)
vrijdag 19 juni 2026
Pittig!
zaterdag 13 juni 2026
Ontpluizen
Gisteren liet ik in mijn verhaal op Instagram dit handige apparaatje zien en kreeg er gelijk al wat vragen over. Dit blog is de plek voor wat meer uitleg 😊.
Met veel plezier draag ik mijn vest met het Arnemuidse Slangenmotief. Vesten zijn heerlijk, ze kunnen snel uit en aan en dat doe ik dus ook met grote regelmaat. Ik ben niet heel zuinig op dit vest: gauw weer even uit - gooi maar even in een hoekje of ergens over een paal in de moestuin als ik het al weer warm heb gekregen.
Na bijna 2 jaar ga ik dus nu gebruikssporen zien, aan de onderkant komen wat pilletjes en onder mijn armen ook. Het vest is gebreid met 6-draads sokkenwol. Oersterk, vormvast, kan echt tegen een stootje. Maar wol is wol, dus na intensief gebruik komen er onherroepelijk pluisjes. Tijd om dit apparaatje eens uit te proberen.
Je kunt het apparaatje terugvinden in onze webshop en onze winkel. Ik ga mijn vest weer met veel plezier dragen!
vrijdag 12 juni 2026
Daar ben ik weer!
dinsdag 2 juni 2026
Kleur
Gisteren was het tijd om weer wat strengen te verven. De vorige lading was in een mum van tijd compleet uitverkocht. Dus de verfpannen naar buiten (gelukkig, gelukkig is het wat afgekoeld!). Ik verf altijd in kleine hoeveelheden, nooit in opdracht en schrijf niets op, dus herhalingen zijn onmogelijk!
Ik doe niet zo veel meer in één keer, het vele draaien en keren gaat me steeds iets minder goed af. Maar ik heb er zoveel plezier in, dus vele kleine verfsessies maken ook een grote.
Morgen is de winkel weer geopend. Het zijn geweldige temperaturen om te wolshoppen en te breien en haken! 😍 Maar het gaat even iets minder hard bij mij.... (elk jaar hetzelfde, het gaat ook weer over!)
donderdag 28 mei 2026
Blommig






















































