Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 10 maart 2012

Lentekrans

Vandaag wou het zonnetje weer niet erg doorkomen. De hele week belooft het wat te worden, maar het zonnetje laat zich telkens pas tegen zonsondergang zien, jammer! Maar het zit tóch in de lucht - de lente komt er aan.....

En toen kwam ik dit ideetje tegen. Daar moest ik wat mee! Dus ik maakte mijn eigen versie. Ik had nog een oude (niet al te mooie) stro-krans. Met een strookje voeringstof heb ik die omwikkeld.




De voering zette ik vast met een paar spelden, en daarna nam ik een frisgroen bolletje sprietjesgaren (2,95 uit onze winkel), en daarmee omwikkelde ik de krans. Omdat de voering in de dezelfde kleur was hoefde ik niet zo pietje-precies te wikkelen.


Ik wikkelde wel het hele bolletje af, een lekker dik laagje!



Lijkt het niet heel erg op frisgroen, prachtig lentegras? En toen had ik mijn verzameling gehaakte eitjes (waar ik eigenlijk een heel andere bestemming voor had...) en ik naaide ze op de krans! Tadaaah:



En toen dacht ik dat-ie wel op de voordeur kon van ons huis. Zo'n krans kan wel een stootje hebben, en anders haken we nog meer eitjes....


 H'm, leuk die plantenbakken met voorjaarsbloemen, maar waarom heb ik die hangbak nou niet gelijk mee onderhanden genomen. Nu hangen er nog wat troosteloze, dooie geraniums in. Gaat goed komen, volgende week! Close-upje dan maar:


De krans is in goed gezelschap van de bakken met viooltjes, lente bolletjes èn ons nieuwe krul-stoephekje. Laat die lente maar komen......









21 opmerkingen:

  1. Jaaaaahhhh!!!!! Helemaal leuk!!!!!!!!
    Die zet ik op mijn Pinterest-boardje voor een moment zonder al die lopende en bijna-lopende projecten (kortom, als ik iets minder om handen heb ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee... !
    ik ben zelf niet zo'n paasfreak maar met gehaakte bloemen erop kan 't ook...
    ik ga je ideetje op m'n club zetten ! wie weet wat er uit voortkomt, ik zal je eitjes ook linken :)
    greetz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOOOOOOOh, wat een leuk idee, het is heeeeel leuk geworden!!!!!
    Ik kom tijd tekort om al deze leuke dingen te maken.
    Het is toch geen wonder dat je af en toe niet aan huishouden toekomt? Hahahaha....

    Jammer dat ik niet in de buurt van jouw winkeltje woon, je bent zo superenthousiast. Bij ons is er wel een wolwinkeltje, maar dat is vast lang niet zo leuk als bij jou.

    Groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk een paar kuikentjes er tussen, hoef je niet meer te haken. hihi

    Een leuk idee vind ik het.

    Bij mij hangen eitjes in takken, van 1 centimeter groot weer eens wat anders. Bij Xenos 1,99
    De rest zit nog in dozen op zolder.


    Ik vind jou voorkant van je huis er prachtig uitzien. Heerlijk voorjaar.
    Fijn weekend José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Erg leuk ideetje en zo simpel.. Misschien ook leuk om er een aantal bloembolletjes tussen te hangen. Worteltjes even schoonspoelen, ze hebben bijna geen water nodig. ;)

    Liefs Rianne
    Rianneshaaksels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou dat heb je leuk gedaan ,ben ook gek op pasen ,lekker voorjaar ,nieuw leven in en rond de tuin,eieren versieren en vogeltjes aan het breien ook heel leuk gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gisteren toen ik langst fietste vond ik het al zo'n plaatje met die bloembakken, en nu die krans er bijmaakt het alleen maar leuker.
    Laat de lente maar komen, Prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In 1 woord SCHITTEREND Jeanet!
    Wat staat dat vrolijk :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige voorjaarskrans Jeanet!


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk en fleurig!
    En na de pasen de eitjes eruit en de bloementjes erin.
    Ik houd wel van thema bakjes/mandjes/kransen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat leuk Jeanet, dat had je gisteren toch nog niet gemaakt? Ik vind het echt een geweldig leuk idee, en zeker met die eitjes erop erg schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een leuk idee! Van zo'n krans heb je het hele jaar plezier: even wat andere frutsels er in en hij gaat weer een nieuw seizoen in.
    Je eitjes zijn trouwens ook heel leuk!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie krans is het geworden. Ik krijg er echt een voorjaarsgevoel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha..., ik had je bericht nog niet gezien...
    Lopen we allebei tegen dezelfde krans aan!
    Wat is de jouwe leuk geworden, ik moet het nog even met een plaatje doen!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend leuk! De kunst zit in de eenvoud!

    En handig dat je prijzen noemt van materiaal, als we dan iets willen aanschaffen weten we dat je het hebt en wat het kost!
    Ga zo door!

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een stoere krans! Dat lijkt me een ontzettend leuke uitdaging om te haken. Zo haal je het voorjaar wel in huis!

    Groet, Anne.

    http://gehaaktezaken.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldige krans! Hij is prachtig.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen