Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 22 maart 2012

Viooltjes

Het is de tijd van viooltjes, en met dit weer is het prima om bakken vol viooltjes te planten. Heb je wel eens goed naar zo'n bloemetje gekeken? Zo mooi!




In het boekje "100 bloemen om te haken en breien" staan 2 patronen van gehaakte viooltjes:



(mijn exemplaren liggen erop, je ziet het verschil bijna niet)

Maar ook bij Drops kun je een patroon vinden van een viooltje (Pansy)


Een hele duidelijke beschrijving en veel foto's vind je bij Blij met draadjes! Stap voor stap wordt uitgelegd hoe je het moet doen, een aanrader!

viooltje haken

P1060778-1


3 opmerkingen:

  1. Wat is het hier toch altijd heerlijk om te kijken. Echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie voorjaarsbloemen zijn het. Weet je al hoe je ze ga gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ben je ook al verslaafd aan viooltjes haken??Ik heb het viooltje van blij met draadjes ook al gehaakt.Kijk je ook op mijn site??
    Groetjes Caren

    BeantwoordenVerwijderen