Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 9 maart 2012

Wild breien

De inwoners van het Engelse kustplaatsje Saltburn werden deze week verrast met wel een heel bijzonder wild-breiproject. Een onbekende breier (m/v) heeft de reling van de pier voor een lengte van meer dan 45 meter versierd met zeer kunstig breiwerk. Over de hele lengte van de brug zijn gebreide figuren te zien in het thema Olympische Spelen! Kijk en geniet:

Mystery of Olympic proportions: The 'yarnbomber' has given a colourful flourish to the pier in Saltburn-by-the-Sea near Teesside

2012! The artwork is exquisitely detailed, with cute touches such as the stitched 2012 flag shown here

Sharp shooter: All Olympic disciplines are covered int he seaside display of knitwork by a mystery artist

Canoe believe it: One of the woollen figures depicting the Olympic canoeing

This yarn goes on and on... The 50-yard decoration is a mystery tribute to the UK's hosting of the Olympics








Hier vind je het nieuwsbericht.
Geweldig!

13 opmerkingen:

  1. Ongekend...!! Wow, wat een ongelofelijk project! Ik zou een zo'n poppetje al knap vinden, maar heel zo'n reling vol... Iemand moet daar toch jaren mee bezig geweest zijn?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk zal dat geweest zijn.... Daar word een mens toch helemaal vrolijk van!!
    groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fantastisch een genot voor het oog erg leuk gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind wild breien en haken echt zo leuk... Ik hoop dat ze het lang laten zitten...
    Gr Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig zeg! Maar wat een werk zeg...

    Groetes titi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend leuk!! Maar wat een werk..... Hopenlijk laten "ze" het wel mooi zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is werkelijk schitterend...., maar o.. je moet het wel kunnen om al je mooie breisels op die manier "af te staan". Moet je die mooie poppen nu toch eens zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is echt gaaf!!! Wat leuk! Zulke mooie poppen! Dat ze nog maar aan de reling vast mogen blijven zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje wat mooi. En wat een werk! Zou dat echt door 1 onbekende breier gebreid zijn? Dat heeft heel wat brei-uurtjes gekost. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen