Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 25 maart 2012

Zondag

Wat een fijne dag vandaag! Toen ik vanmorgen heel vroeg even uit bed ging hoorde ik een merel bij het eerste ochtengloren zijn mooiste lied zingen. Wat deed hij zijn best, en elke keer kwam er antwoord op zijn mooie riedeltje. Ik heb echt een hele poos staan luisteren.

We vierden vandaag Ali's verjaardag en naast de "gewone" cadeautjes had Miriam een prachtig knutselwerk gemaakt: ze had de hele moestuin nagemaakt! (en haar pappa kon dat erg waarderen) Kijk maar even mee...








Het was een fijne dag om samen te vieren. Zelfs had ik nog af en toe tijd om een steekje te doen. Wat het wordt zien jullie later!




En dan nog dit! Gisteren kreeg ik deze Mollie Makes over de post. Ik had af en toe hier en daar er wel eens wat over gelezen, en de voorkant van de laatste versie vond ik zo leuk dat ik de 2 laatste nummers heb gekocht. Wow, wat een leuk blad. Waarom bestaat dit niet in Nederland?



(die eierwarmertjes vragen er toch om nagemaakt te worden?)


Ik ontving er twee, en in nummer 11 staat ook een heel leuk interview met Eline Pellinkhof. Toen ik dat aan het lezen was en de foto's aan het bekijken wreef ik me in de ogen: Huh, zie ik dat nu goed???





Valt jullie iets op aan deze foto? Even inzoomen......



Het lijkt wel een kalender! ARNEMUIDEN...?? Daar wil ik meer van weten! Dus ik heb een mailtje gestuurd naar Eline Pellinkhof en kreeg promt een mailtje terug. Het is een bestaande verjaardagkalender met allerlei leuke plaatjes van klederdrachten vanuit het hele land! En hier kun je 'm bestellen (weet ik nu een mooi moederdagcadeautje....). Vind je 'm niet leuk?




voorzijde klederdracht kalender

maand klederdracht kalender

achterzijde kalender

(en naast de klederdracht van Arnemuiden ook die van Huizen, Volendam, Zaanstreek, Scheveningen, Marken, Bunschoten/Spakenburg, Staphorst, Urk, Hindeloopen, Brabant en Axel.)


3 opmerkingen:

  1. het is een enige kalender mijn dochter heeft hem hangen hr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat jouw/jullie dag zo fijn was!! Jouw dochter is ook echt een handige dame zo te zien, wat heeft ze die moestuin prachtig gemaakt voor haar vader!! Ik had de kalender wel eens eerder gezien, maar alleen aan de voorkant... errug leuk!! Het blad ziet er ook erg uitnodigend uit...! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jeanet, ik heb die kalender al eens gezien bij de grote boekhandel op de markt,
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen