Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 26 maart 2012

Hollandse Zusjes

Onze computer doet "raar"! Heel raar. Maakt een herrie als een grasmaaier en ik heb het idee alsof er elk moment iets kan ontploffen. Niet goed voor mijn gemoedsrust....
Dus moet-ie morgen voor onderhoud en moet ik het doen op ons ouwetje, waar ik niet zo goed raad mee weet. Ik kan niet bij mijn foto's, niet bij mijn favorieten, wachtwoorden vergeten, zucht!!! En ik ben nu eenmaal beter met de naaimachine of breipennen dan met de computer. Bovendien staat ons ouwetje in de winkel, en daar is het 's avonds heeeeeeeel koud en heeeeeel donker. Dus als er een blogje minder komt, dan weten jullie waar het aan ligt! (ik mag overigens hopen dat dit ongemak niet al te lang gaat duren, want erg vrolijk wordt je er niet van) Mail beantwoorden is ook een heel avontuur, dus als je me mailt en je hoort even niets dan ligt het aan dit euvel. Komt goed.....!

Waar je wel vrolijk van wordt is dit blog, van Dutch Sisters ofwel de Hollandse zusjes. Volop kleur en originele ideeën. Waar ik helemaal weg van ben zijn de tassen die ze maken van (oud???) borduurwerk en stramiens. Geweldig mooi! Een greep uit de tassen:





Het zal geen verrassing zijn dat ik deze heel erg leuk vind!


Ik kan me voorstellen dat je zo'n tas niet helemaal zo mooi kunt afwerken als deze Dutch Sisters. Je kunt eens in hun Shop gaan kijken waar nog veel meer moois is te vinden. En vanaf nu nooit meer oud borduurwerk wegdoen (deden we toch al niet....)




4 opmerkingen:

  1. heb laatst ook op een tweede hands markt heel leuk uod borduurwerk gekocht,ga ik ook verwerken in nieuw gemaakte o.a tassen en dergelijke leuk is dit weer hoor sukses met de computer komt vast goed,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vreselijk leuke tassen! Goed idee om 'oud' borduurwerk te gebruiken en leuk met al die gekleurde bandjes, geweldig. Dank voor de link.

    Sterkte met de computerperikelen, wat erg hé: als ie het niet doet, dan missen we hem meteen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat vervelend, een computer die het niet (goed) doet! Dan merk je pas hoeveel je met dat ding werkt. Je kunt eigenlijk geen dag zonder.
    Maar je hebt nog even een leuke blog in het zonnetje gezet. Die tassen zijn echt geweldig. Zo heb je altijd een unieke tas.

    Sterkte met de computer. Ik hoop voor je dat het meevalt. Misschien is het de ventilator. Dat kan een hoop lawaai maken, maar is makkelijk te vervangen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zijn die tassen. Het is overigens maar goed dat je geen wachtwoord nodig hebt om je breinaalden te gebruiken. Stel je eens voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen