Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 14 maart 2012

Oproep! Breisters en Haaksters nodig.....

Vandaag wil ik graag ruimte geven op mijn blog aan Monique die een heel leuk initiatief heeft!


Van Jeanet kreeg ik ‘de uitnodiging’ om een stukje op haar blog te zetten over onze goede-doelen-verkoop en die kans wil ik met beide handen aangrijpen.

Eind november (23 EN 24) zetten mijn man en ik onze deuren (in Oostkapelle) open voor een goede-doelen-fair waarbij ons aandeel gaat naar de stichting Cordaid. Deze stichting zet zich o.a. in voor het verstrekken van microkredieten aan startende en kleine ondernemers in ontwikkelingslanden. Iets wat ons erg aanspreekt en waarvan wij denken dat dat veel mensen aan zal spreken. Hierbij de link naar Cordaid om eens een kijkje te nemen bij deze stichting zodat jullie kunnen zien wat er daadwerkelijk met het geld gebeurd www.cordaid.nl (microkredieten)


Van de opbrengst van de breilessen die ik geef en zo af en toe een brei/haakworkshop koop ik wol of katoen en haak en brei daar hele leuke dingen van om straks in november te kunnen verkopen. Ook maken wij houten accessoires. Zo zijn we actief bezig voor deze mensen en hopen we eerdere opbrengsten te kunnen verdubbelen of te verdrievoudigen J



Nu zijn we, net als eerder met de actie voor Somalië op zoek naar mensen die ons willen helpen met het haken en breien van leuke dingen die we straks, tegen Sinterklaas kunnen verkopen. Wie vindt het leuk om ons daarbij te helpen? Uw inzet en inbreng is geheel vrijwillig en zou geweldig zijn. Laat u ons weten wat u leuk vindt om te maken en te geven of wilt u nog meer informatie….. Wij zijn te bereiken via charityfairoostkapelle@live.nl En mocht u het leuk vinden en heeft u ook een goed doel dan bent u van harte welkom om deel te nemen aan deze paar dagen. Laat het ons even weten. We zijn inmiddels met 3 verschillende doelen en er is best nog plaats voor anderen. Maakt het extra gezellig J

Een officiële uitnodiging voor onze fair volgt….. J

Met hartelijke groet,

Monique



In november, op de fair hoop ik jullie het eindresultaat te laten zien van het Japanse bloemendekentje wat ik hier aan het haken ben.

2 opmerkingen:

  1. Meedoen aan goede doelen is altijd fijn.
    En dat dekentje maakt me ook nieuwsgierig!

    Groeten Ymie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, mooi initiatief! Heb je wel eens aan bijv. Het Gasthuis gedacht? Daar zijn ook veel oudere dames aan het breien, en ze proberen hun spulletjes ook te verkopen. Misschien kunnen zij wel voor jou breien? Groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen