Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 8 maart 2012

Feestje - 1 jaar!!

Hieperdepiep hoera! Vandaag is het een jaar geleden dat ik begon met bloggen!



Een beetje begonnen uit frustratie: ik zag zoveel leuke dingen op het internet die ik allemaal wou maken. Helaas lukt(e) dat natuurlijk van geen kanten, maar ik wou toch laten zien wat er met haken en breien allemaal mogelijk is. Ik begon op Zeelandnet, maar startte vanaf januari ook op Blogspot omdat ik daar wat beter kon rubriceren en linken. Het zijn identieke blogs.

De frustratie is niet weggegaan! Ik zie nóg meer leuke dingen, ik heb nóg minder tijd, maar ik kan het nu wel delen. Dit jaar heb ik veel leuke reacties gehad, ik heb het idee dat ik toch weer mensen aan het haken en breien heb gekregen, veel leuke ontmoetingen, prachtige werkstukken gezien en nog veel meer. Het is een stimulans om door te gaan.


Het bezoekersaantal is ook steeds toegenomen. Met een gemiddelde van ca. 1.500 - 1.700 (met uitschieters naar 2.000) bezoekers elke dag geloof ik dat ik heel wat mensen weet te bereiken. Helaas staan er niet elke dag 2000 mensen op de stoep van ons kleine winkeltje. En daar zit 'm ook een beetje de kneep: ik steek toch aardig wat tijd in het zoeken van leuke ideeën, maar het handwerkwinkeltje is niet alleen mijn passie en hobby, maar ook ons brood. En ik moet heel, heel veel bolletjes wol van € 1,50 verkopen om rond te komen. Dus ik hoop dat als het straks weer mooi weer wordt, velen een bezoekje aan Arnemuiden komen brengen en even mijn winkeltje komen bezoeken!

Maar het eerste cadeautje is al binnen! DE ZON SCHIJNT !



Wat word je daar vrolijk van!

En dan tot slot nog een feestelijk ideetje: een gehaakte vlaggenlijn in vrolijke kleurtjes.



Hier vind je een duidelijke foto-beschrijving waarin stap voor stap de vlaggetjes worden uitgelegd.

En wil je ze wat ingewikkelder (met mooie bloemetjes), dan moet je eens kijken bij Mevr. Snoeshaan!


Fijne dag allemaal!!!

32 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het 1-jarig bestaan! Leuk is dat hè! En als je zoveel mensen met je blog bereikt... wordt het dan geen tijd voor een webwinkel? Het overwegen waard volgens mij!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had al dezelfde gedachte als mijn voorganger. Ga met je winkeltje het web op! Je hebt veel bezoekers, die komen dan ook allemaal in je winkeltje, niet letterlijk, maar online. En als ze dan allemaal leuke slingers gaan maken van catania van jou :)).
    Succes met je leuke weblog, wat een bezoekers per dag!! Ik ben al blij als ik eens boven de 50 kom ...
    En wie weet, kom ik nog eens in de buurt van Arnemuiden ...

    Yvonne van yvonnecreatief.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel hartelijk gefeliciteerd Jeanet!! Een prachtige mijlpaal! Jouw enthousiasme is de beste promotor die je maar kunt hebben!! Ik weet zeker, dat heel veel mensen die jouw blog met plezier volgen, op de fiets stappen en dat bolletje wol speciaal bij jou gaan kopen, ipv bij al die grote winkelketens, die - tijdelijk - inspringen op het succes van handwerken en die nu ook snel even wol geld willen maken met wol als nevenproduct!! Tot gauw!! Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Jeanet,
    Van harte gefeliciteerd met je jubileum. Zolang ben ik nog geen volger, want toen had ik nog geen blog, maar volgens mij lees ik al wel zolang met je mee. Wat een leuke ideeën zijn er al gepasseerd.
    Bedankt daarvoor. Het is te ver maar als ik nog eens in de buurt kom .... Een fijne dag nog. Hier schijnt lekker de zon.
    Groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben ook je leuke winkeltje gevonden met o.a véél mooie kleuren bolletjes katoen. En dat niet alleen, ook stofjes en accessoires waaronder prachtige Zeeuwse knopen van zeep.
    En niet te vergeten een stralende en behulpzame ***Duizendpoot*** die alles laat zien en advies geeft.Dag Jeanet groetjes, Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Jeanet!!!!

    Ik zou willen dat ik een winkeltje en een Jeanet met zo veel kennis hier in de buurt had!
    Reken maar van yes dat ik dan vaak zou langs komen hoor!
    Helaas Arnemuiden is ook voor mij wat ver als ik weer een bolletje of iets anders nodig heb :-(

    Maar zeg nooit nooit ..... wie weet staat er ooit een lange Amsterdamse bij je op de stoep hoor :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een bezoekersaantallen! Gefeliciteerd, 1 jaar aan het bloggen. Zo lang lees ik hier nog niet.
    Je winkel is helaas te ver weg, anders had ik zeker op de stoel gestaan.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is zeker een felicitatie waard. Al zoveel bloggers. Maar dat is ook niet gek eigenlijk want je zet zoveel leuke dingen erop. Waardoor je steeds weer op nieuwe ideetjes komt. Helaas ontbreekt de tijd om alles te kunnen maken. Als je dichterbij had gezeten was ik zeker in je winkeltje komen shoppen.Ik vind het op je foto er van buiten al zo leuk uit zien dus dan zal het van binnen wel helemaal geweldig zijn. Misschien binnenkort op het web ??

    Groetjes Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jeanet, Gefeliciteerd met je 1 jarig jubileum. Iedere dag lees ik je blog en wordt dan weer op allerlei ideetjes door je gebracht. Helaas is Arnemuiden voor mij ook een tikkie te ver en ik ben jaloers op de handwerksters die bij je in de buurt wonen want zo'n leuke winkel in de buurt dat is een rijkdom.
    En die bolletjes Catania van je kosten toch geen 1,50?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,
      Nee helaas - die zijn 2,20 (en dat is weer goedkoper dan bij de meesten :-)) Het was maar om aan te geven dat er heel veel bolletjes wol over de toonbank moeten gaan om er iets aan over te houden.
      Hartelijke groet,
      Jeanet

      Verwijderen
    2. Ik heb er op de markt (daar is je gulden een daalder waard!) 2.40 voor betaald!

      Verwijderen
  10. Als ik eens ooit in Arnemuiden kom, dan sta ik bij je op de stoep. In de tussentijd: veel succes met bloggen en je winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. kom zeker een keer naar arnemuiden,kunnen we niet via internet bestellen!!gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als ik ooit in arnemuiden ben,kom ik zeker langs.Ik ben weg van catania katoen.
    Inmiddels al heel wat knuffels gehaakt.
    Groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd ik geniet altijd erg van je leuke blogjes vol ideeën. Arnemuiden is voor mij ook een behoorlijk eind uit de buurt maar je weet nooit.......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met je blogverjaardag! Ik hoop dat je nog heel lang blijft bloggen, want ik vind het altijd leuk om te zien wat je weer gevonden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte gefeliciteerd met je blogverjaardag Jeanet, als je wat dichterbij woonde was ik al vaste klant bij je, maar vanuit het noorden van nederland is het een beetje ver fietsen.

    Ja een webwinkel zou een optie zijn......

    Ik blijf je volgen op je blog en ben heel blij met je.

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  16. van harte Jeanet, het is voor mij een beetje ver weg maar je blog blijf ik volgen hoor!!!

    liefs mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jeanet, van harte hoor, wat ben jij toch een fanatieke blogger en je hebt mij al veel leuke ideetjes gebracht.
    Ik kom volgende week op bezoek, want ik heb katoen nodig en ik neem een kadootje voor je mee,(haha, spannend he?)
    Groetjes en vanavond hier eens lekker van genieten he!
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeanet Hello!
    Happy Anniversary and....
    Happy International Women's Day!
    Kisses!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je 1 jarige Blogverjaardag.
    Het is elke dag weer een feest om je Blog te bezoeken.
    Elke dag weer zoveel inspiratie.
    En natuurlijk de kennis die je in huis hebt hoef je ook niet onder stoelen of banken te steken. Ik weet zeker dat dat ook een boel uitmaakt waarom mensen jouw Blog bezoeken.
    Ik wens je nog veel Blogplezier en als ik aan de overkant ben kom ik zeker om je mooie winkel te bezoeken.
    Groetjes Helmie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. van harte gefeliciteerd met je blogverjaardag. HEt is een feest om elke dag even langs te wippen en te genieten van al het moois dat je met ons deelt.
    Mocht ik in de buurt zijn kom ik graag bij je langs.
    warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jeanet, van harte gefeliciteerd met je blogjubileum. Met zoveel bezoekers per dag voorzie je wel in een behoefte!
    Ik zat ook al te denken of je niet met een webwinkel zou kunnen beginnen, of de mogelijkheid om te bestellen.
    Je hebt er weer een feestelijk blogje van gemaakt. Leuk met die slinger.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Jeanet

    Van harte gefeliciteerd met je 1 jarig blogbestaan


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Jeanet, van harte met dit eerste jubileum! Hoop dat ik nog lang van je ideeen mag genieten. En, wanneer we een keer in Zeeland zijn kom ik je winkeltje bewonderen. (Zou ook wel eens een foto van de binnenkant willen zien).
    Hartelijke groet,

    Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. we hopen dat je nog lang door mag gaan zodat we ook vanuit nieuwe tonge mee kunnen genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Jeanet, van harte hoor met je éénjarig blogjubileum!! Ga lekker een feestje bouwen voor jezelf en haal gebak in huis...
    Je hebt zo'n leuke blog en mensen moeten gewoon wel kijken naar al dat leuks wat hier voorbij komt! Niks gek dat je in no time weer zoveel volgers hebt gekregen en wat een bezoekers elke dag....
    Ik hoop nog lang te kunnen genieten van je berichtjes!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gefeliciteerd met je blogverjaardag en mocht ik ooit in Arnemuiden komen dan kom ik zeker naar de winkel.
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van harte Jeanet!!

    lekker doorgaan met je blog. ik kijk zowat dagelijks en geniet ervan!

    ps. ik denk dat veel zeelandnetgebruikers je ook via blogger volgen. da's toch net wat eenvoudiger want je ziet in één oogopslag of er iets nieuws is geplaats in je overzicht van gevolgde blogs, enz. sinds ikzelf op blogger zit, kijk ik ook bijna nooit meer via zeelandnet...ligt niet aan zeelandnet of aan jou blog dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gefeliciteerd en dat staat nog steeds op mijn verlanglijstje en ooit sta ik in je winkeltje, dat weet ik nu al zeker :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. proficiat hoor, en helaas ik woon veels te ver uit je buurt, helaas hier nergens in de buurt n handwerkwinkel dus ik beste alles via internet, en ik vind je blog superleuk, groetjes wilmie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gefeliciteerd! Je blog is supergezellig, ik blijf komen! En mocht ik ooit in de buurt komen, dan kom ik binnen!

    BeantwoordenVerwijderen