Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 22 maart 2012

Washandje

Vanavond hadden we onze eerste Brei-club-avond, en o-wat-was-het-leuk! Heerlijk om met meer dan 20 mensen van jong-tot-oud samen te handwerken. Op donderdag 5 april doen we het nog eens, dus wie met ons mee wil doen: van harte welkom!

Vandaag heb ik trouwens al vrolijke reacties gehad op het wild-brei-paaltje. Ik hoop en vertrouw erop dat het inderdaad een poosje mag blijven zitten. Erg nuttig is het niet, maar ik doe al zoveel nuttige dingen dat ik me deze frivole uitspatting wel mag permitteren.... :-)

En tot slot van deze dag toch ook nog een leuk handwerkideetje. Wil je een bijzonder washandje maken, dan is dit misschien iets (leuk om cadeau te doen bij het Zeepzakje ?) , ik vond het wel erg sjiek!





Het patroon van het gehaakte ornamentje vind je hier , weliswaar in het Duits maar wel met een getekend haakschema - goed te doen! Ik vond het een mooi figuurtje waar nog wel andere dingen mee te versieren zijn.

7 opmerkingen:

  1. Ja, wat zal dat gezellig geweest zijn...
    Dat prachtige ornamentje heb ik meteen bewaard voor op m'n andere blog hoor, die moet ik gewoon onthouden. Ik vind hem schitterend!!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je snapt wel, dat het me niet meer lukte gisteravond... lag al heeeeel vroeg in mijn bedje ;)! Zo'n griepje hakt er dan toch nog behoorlijk in! Fijn dat het zo'n geslaagde en gezellige avond was!! Prachtig washandje zeg, dat is echt heel mooi om cadeau te geven! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een lief ideetje op zo'n washandje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat het zo ver is. En de patroontjes lijken me leuk om te maken. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet alleen maar chic....koninklijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat de breiclub-avond een succes was! Er is bij mij in de buurt ook een brei/spinclub en dat is ook altijd heel gezellig.
    Wat een mooi patroontje heb je weer gevonden. Dat maakt een gewoon washandje wel iets heel bijzonders. Inderdaad leuk om cadeau te geven.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen