Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 16 februari 2012

Zeepzakje

Dit lieve zeepzakje nam Fiona mee naar ons breiclubje. Gemaakt met heel fijn haakgaren (en heel veel uurtjes werk!). Er sit een lekker stukje Dove-zeep in  - een leuk kadootje!


Fiona heeft me het patroontje gemaild om met jullie te delen:

GEHAAKT GERIMPELD ZEEP ZAKJE

Haakgaren nr. 10 wit (HK) en Bijkleur (BK)
Haaknaald nr. 1,5
10 mm lint
Stuk zeep (Ik gebruik Dove zeep)

Met wit (HK) 6 losse opzetten en sluiten tot een ring met een halve vaste
Ronde 1: 3 losse, haak 17 stokjes in de ring, sluiten met een halve vaste in de 3e losse (18 stokjes)
Ronde 2: 4 losse, *1 stokje in het volgende stokje, 1 losse*, herhalen tot het eind, sluiten met een halve vaste in de 3e losse
Ronde 3: 5 losse, *1 stokje in het volgende stokje, 2 losse*, herhalen tot het eind, sluiten met een halve vaste in de 3e losse
Ronde 4: 6 losse, *1 stokje in het volgende stokje, 3 losse*, herhalen tot het eind, sluiten met een halve vaste in de 3e losse
Ronde 5: 7 losse, *1 stokje in het volgende stokje, 4 losse*, herhalen tot het eind, sluiten met een halve vaste in de 3e losse
Ronde 6: 5 losse, 1 stokje in de volgende losse boog van 4 losse, *2 lossen, 1 stokje in het volgende stokje, 2 losse, 1 stokje in de volgende losse boog van 4 losse* herhalen tot het eind, sluiten met een halve vaste in de 3e losse
Ronde 7: halve vaste in de eerste losse boog van 2 losse, 3 losse, 2 stokjes in dezelfde boog van 2 losse, *3 stokjes in de volgende losse boog van 2 losse, 3 losse, 3 stokjes in de volgende losse boog van 2 losse* herhalen tot het eind, eindigen met 3 losse en sluiten met een halve vaste in de 3e losse
Ronde 8: 3 losse, *1 stokje in elk volgende stokje tot de boog van 3 losse, in de boog haak je 3 stokjes, 3 losse, 3 stokjes* herhalen tot het eind en sluiten met een halve vaste in de 3e losse (= 216 stokjes en 18 bogen van 3 losse)
Ronde 9: herhaal ronde 8 (= 324 stokjes en 18 bogen van 3 losse)
Ronde 10: haak nu met de bijkleur, herhaal ronde 8 (= 432 stokjes en 18 bogen van 3 losse)
Ronde 11: haak nu met hoofdkleur, ronde 8 (= 540 stokjes en 18 bogen van 3 losse)
Ronde 12: haak nu met de bijkleur, 1 losse, 1 vaste in elk volgend stokje, haak 3 vaste in elk van de 3 losse boog, sluiten met een halve vaste in de 1e losse. Afhechten.
Rijg het lint door de boogjes van de laatste ronde en vouw het werk om de zeep.

Veel plezier er weer mee!

Vanmiddag ga ik met Miriam naar de open dag van de CSW van de Perre. Elzenlaan heette dat vroeger gewoon. Ik weet niet wie er meer zin heeft, Miriam of ik. Zo leuk om mijn oude school weer eens te bezoeken waar ik zulke fijne onbezorgde jaren heb gehad. Ik voel me alweer bijna 12...... nou, niet helemaal want ik heb gisteren meegedaan met de training: "Korfbal met je ouders". Jongens, wat een conditie..... en wat een lol! En als ik al dacht dat ik mijn spieren had warmgedraaid met het schaatsen vorige week - ik heb weer spierpijn, maar wéér ergens anders. Maar gelachen voor de hele week!

2 opmerkingen:

  1. wat een mooi zeepzakje jeanet.

    Leuk dat je je oude school hebt bezocht


    fijne avond en groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeanet Hello!
    I have a gift for you in my blog!
    Kisses! =)

    BeantwoordenVerwijderen