Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 8 maart 2012

Opruimen!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties op mijn blogje van vanmorgen (er wordt op Blogspot veel gereageerd, op Zeelandnet nauwelijks en het wordt evenveel bekeken - ik snap er niks van!), ik hou goede moed :-)
Een webshop heb ik wel eens overwogen, maar ik weet uit ervaring hoeveel tijd er in gestoken moet worden (zie onze andere website Kinderverkleedkleding.nl). Dus als je wat ziet, en je wilt wat bestellen - dan mail je gewoon! En verder gaan we stug door met leuke ideeën zoeken, in de verwachting dat die 2.000 digitale bezoekers ooit nog eens in het echt voor de deur staan.....

Het is de tijd van de Grote Schoonmaak. Eeeeeh, kom ik niet helemaal aan toe, is niet mijn ding, maar hier in Arnemuiden wordt nog lekker gepoetst, geklopt, geschud, en gelucht hoor. En bij het poetsen ga je vanzelf opruimen. Wie wel eens in ons winkeltje is geweest herinnnert zich nog wel een beetje de ietwat chaotische toestand van bolletjes wol en ik wil nog wel eens een paar mandjes om iets te ordenen. We blijven wel in stijl natuurlijk: een gebreid mandje!





Dit mandje is gebreid van Noro-garen (nee, heb ik niet...) maar dat is goed te vervangen door restjes wol of bijvoorbeeld een mooie verlopende wol. Hier vind je het originele patroon: http://www.pickles.no/yarn-basket/ maar het is gewoon een rechte lap die vanonderen is aangesnoerd en van boven is omgeslagen. Alleen maar recht breien - dus ook een project voor beginners!

Vandaag kwamen 2 kleuren Regia-6 draads binnen (en nog veel meer...) Van oorsprong een sokkenwol, maar geschikt voor alle multikleuren-projectjes. Op bollen van 150 gram, en dit zijn de kleurtjes. Ik blijf die multi-color-garens erg mooi vinden.





En nu gauw op pad naar school, we gaan eens bespreken voor welke school Miriam gaat kiezen volgend jaar. Spannend!




8 opmerkingen:

  1. een prachtig mandje Jeanet


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend om een school te kiezen en ook om de overstap te maken naar de nieuwe school! Weer een mijlpaal in een mensenleven.

    Mooi, zo'n gebreid mandje. Ziet er altijd zo fleurig uit en ook huiselijk, vind ik, maar toch opgeruimd :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een ontzettend leuk mandje! En Regia 6-draads, daar ben ik dol op... bewaar je een bol van die onderste kleur voor me? Groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem prachtig, die mand (zoiets staat óók nog op mijn lijst"je", zucht)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De mand is schitterend, prachtige kleuren. Geweldig je webshop met verkleedkleding, zal hem even doorgeven aan mijn dochter,leuk voor de kids.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leukkkkk die mand, en ik zal je mailen als ik wat wil, bij ons netgens in de buurt n handwerkwinkel, helaas woon ik te ver uit je buurt, ik bestel alles via internet tegenwoordig, verkoop je ook katoen om babykleertjes van te breien? groetjes wilmie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk mandje! Je moet ook een website niet zelf willen bouwen, maar alleen zelf willen bijhouden ;-) Volgens mij vallen de opstartkosten heel erg mee (over http://www.mijnwebwinkel.nl/ hoor ik hele goede verhalen!).
    Fijn weekend,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,
    Ik denk toch echt dat je serieus een webwinkeltje zou moeten overwegen en als iedereen die dit blog leest kan zien wat je hebt zullen ze zeker bestellen, mijn ervaring met een mailtje sturen is dat dit drempelverhogend werkt, succes!!

    BeantwoordenVerwijderen