Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 19 juli 2023

Tropisch!

 Mijn voorliefde voor gematigde temperaturen is bij jullie uiteraard allang bekend. Komt het boven de 25 graden, dan haper ik gewoon een beetje. Ik moet er dan ook niet aan denken om vakantie te moeten vieren in het inmiddels tropische zuiden... 😅. Daar heb je in elk geval geen vestje nodig....

Voor iedereen die nog wel eens een koele avond beleefd, laat ik het vestje Tropical zien. Ik blogde al eerder over dit vest in de rode variant. En nu hangt het vrolijke blauwe kleurtje in de winkel. Miriam wilde nog wel even op de foto voor ze morgen al weer uitvliegt:


Dit vestje is gebreid van het garen Tropical van LangYarns. Het is een zachte katoenmix (half katoen, half acryl). Het vest heeft ¾ mouwen en een klein reliefpatroontje. Voor dit vest (maat 42-44) zijn slechts 8 bolletjes gebruikt (kleur 06). Het patroon is in 1 maat beschreven maar kan eenvoudig worden aangepast. 


Het ziet er allemaal net wat leuker uit op zo'n jonge blom he? 😉 Je vindt alle kleuren terug in de webshop en uiteraard in de winkel. Bij bestelling van 8 bolletjes krijg je het patroontje er gratis bij. Hoewel de dame al weer uitvliegt krijgt ze het vestje nog niet mee hoor, dat blijft lekker nog even in de winkel hangen (er zit al wat anders in haar koffer!)


En deze staat ook op haar wensenlijstje, maar hier moet ze beslist nog even op wachten:


Het vest hangt nog lekker even in de winkel en uiteraard is de wol en het patroon al volop beschikbaar. Wordt vervolgd..... (eerst nog even de bollen in de webshop zetten maar je mag altijd mailen)

********

LET OP! Vrijdagmorgen is de winkel gesloten! Ik draai mijn dienstje en Ali bezoekt de kaakchirurg.. Na half 1 is de winkel weer open. Morgen en zaterdag ben ik er gewoon de hele dag zelf.










6 opmerkingen:

  1. Inge Blankenstein19 juli 2023 om 19:52

    Zo gezellig om je blog weer te lezen! Prachtig vestje, mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi allebei de vestjes.En prachtig garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig wat een mooi garen voor een vestje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat staat dat blauw Miriam goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Janet, ik wil zo graag alles breien/haken waar je over blogt! Zeker deze twee vesten. Net als jij heb ik geen tijd…🙄

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je toch een leuke dochter! en de vestjes staan haar goed!

    BeantwoordenVerwijderen