Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 19 maart 2012

Bloemetjes op de vensterbank...

Afgelopen week ben ik bezig geweest met een experimentje en ik begin maar gelijk met het resultaat: Tadaaah:



Ik blogde van de week over gebreide eitjes en toen zag ik dit randje:



Egggingham_3


En toen ging het borrelen en broeden, daar ging ik wat mee doen. Ik verzamelde blikjes (van worstjes o.i.d.), en wat acryl. Wat je nodig hebt is wit en een kleur-in-2-tinten. Dus donker en licht paars, e.d.


Voor een klein blikje zette ik 54 steken op met naald 3½. Eerst een paar naalden in averechte tricotsteek (donkerste kleur), en daarna tricotsteek volgens bovenstaand randje (2 steken per kleur), en weer eindigen met een randje averechte tricotsteek in de donkerste kleur. Het lapje dichtnaaien zodat het een kokertje wordt en rond een blikje schuiven.
Ik kon niet stoppen... ik haalde zaterdag bij De Lelie nog een paar viooltjes.





Is het niet vrolijk??

Geniet van de zon vandaag!







29 opmerkingen:

  1. Hoe gezellig is dat! Wat een goed idee!
    gr.Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat dat leuk en fris, geweldig idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om vrolijk van te worden, zeker nu met het zonnetje wat steeds vaker gaat schijnen ...

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk. Dank je wel voor het leuke idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Jeanet, staat heel fleurig.
    wat je allemal met blikjes kunt doen.
    ik heb zaterdag op de beurs een blik met stofjes en lintjes gepimpt, net op de blog gezet, maar het is ontzettend leuk om te doen,
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig!!!! Wat staat dat onwijs gezellig!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. GAAF!!! en wat ziet er dat heerlijk vrolijk uit, past perfect bij het weer (tenminste hier)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig !! Voor velen een leuk idee !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooohhhhh wat leuk Jeanet, ik ben er helemaal weg van, wat ben je toch een creatief mens, en waar haal je de tijd vandaan je doet zoooooooveeeeeeel.

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuk idee zeg!
    toen ik vorige week de paaseieren hier zag vielen me deze blokjes ook al op!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Jeanet, wat vind ik dit mooi! Je hebt ook precies dezelfde kleur viooltjes er bij weten te krijgen. Geweldig!
    De kleurtjes zijn ook super bij elkaar. Ik word hier helemaal blij van: lente :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat staat dat leuk en vrolijk. Je bent flink aan de brei geweest, met een prachtig resultaat zo 5 op een rij.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lentefeestje in de vensterbank, echt GAAF!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje wat een blikvanger heb jij gemaakt!!
    Wat een ontzettend leuk effect zo met dat ruitje in twee tinten, super.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig idee.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De potjes zien er erg leuk uit. Zo'n vrolijk gezicht al die kleurtjes.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat leuk! Echt lente bij jou in de vensterbank!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt zo schattig! Wat een vrolijkheid :) ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat gezellig..daar worden wij nou helemaal vrolijk van! Bedankt voor je bezoekje en hop-link.
    Geniet van je weekend! groetjes, Corry en Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hier word ik nou vrolijk van
    wat een gaaf idee
    die ga ik zeker ook proberen te maken,
    bedankt voor het patroon,
    groetjes hester

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ontzettend mooi! Ben geïnspireerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou ja zeg..., ik zie vandaag jouw idee op Freubelweb staan!
    En nu heb ik het hier op je blog helemaal gemist, en ik kijk NB altijd bij je..
    Dit is toch echt super de super, Jeanet!
    Daar ga ik mee aan de slag voor school, lijkt me zo leuk!!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ontzettend leuk.
    Ik ga direct beginnen.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schattig!!!
    Ga ik ook proberen. Maar goed dat we zoveel katten hebben die lege blikjes opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Jeanet,
    Ik was vanmiddag wat aan het surfen, op zoek naar een leuk tafelkleedje voor m'n moeder. En hoe gaat dat dan hè: opeens surfde ik over jouw site! Ik ga zeker deze vrolijke blikjes maken! Wat een supersimpelleuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen