Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 12 oktober 2013

Workshops en brei-café

Koud he?
De herfst heeft echt zijn intrede gedaan en het is tijd voor warme sjaals, kollen en handwerken bij de open haard (ik kan me daar na een lange werkweek zó op verheugen!). Ook in de winkel is het winterseizoen nu echt geopend. Nieuwe garens zijn binnen (en er komt nog meer...), en mijn hoofd zit vol met ideeën om leuke voorbeelden te maken (wie heeft een zak tijd voor mij??)


Aanstaande zaterdag starten we met een Workshop Entrelac breien van Wieke van Keulen. Deze workshop was binnen 3 uur volgeboekt. Gelukkig is er goed nieuws: op zaterdag 11 januari 2014 komt Wieke nog een keer en er zijn dan een paar plaatsjes open! Wie belangstelling heeft kan zich per mail opgeven. Maar Wieke geeft nog meer Workshops in andere winkels, kijk hier.


Zaterdagmiddag (19 okt)  houden we 's middags van half 2 - 4 uur Open Breicafé in onze winkel. Wieke neemt haar nieuwste ontwerpen mee, die je kunt bewonderen en je kunt samen aanschuiven met je haak- of breiwerkje. We zetten lekkere zeeuwse lekkernijen neer en maken er een gezellige middag van. Wil je de Zeeuwse sokken of mutsen eens bewonderen? Kom dan zeker! We hebben alle mutsen, sokken, wanten, baretten met een Zeeuws tintje in de winkel.


Deze middag is er nog meer te doen in ons dorp. Ook Walky Schoenmode en RMU-mode kun je bezoeken. Bij Walky vind je deze middag de nieuwste collectie van Indah Bags, de geweldig mooie leren tassen met voering van Zeeuws Schortenbont.


Verder is het museum en de werf zijn deze middag ook geopend, (nog even, tot eind okotber en dan sluiten ze weer een half jaar!) evenals andere winkeltjes in het dorp. Reden genoeg dus om volgende week eens naar Arnemuiden te komen. En wie volgende week op zaterdag de winkel bezoekt krijgt een leuke verrassing!

Let op: Op zaterdag 9 november staat er een workshop Fair-Isle breien gepland! Vind je de Zeeuwse Sokken mooi maar heb je nog nooit patronen ingebreid met 2 kleuren? Hou dan deze datum vrij, binnenkort kun je inschrijven voor deze workshop waarin je de ins en outs leert van Fair Isle breien op sokkennaaldjes.  Deze week krijg je meer informatie op dit blog!





8 opmerkingen:

  1. Genoeg te doen op handwerkgebied zo te lezen. De herfst is zo gek nog niet ;-)

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en gezellig allemaal weer Jeanet! Die blauwe muts heb ik af (een cadeautje voor mijn broertje ;) maar... Manlief vind hem zo leuk, dat ik snel wol bij je kom kopen om er nog eentje te breien! Tot volgende week, groetjes Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn zussen en ik hadden een middag Arnemuiden in de planning voor die zaterdag, maar NS heeft besloten die dag diverse werkzaamheden aan het spoor te doen; dus nog langer onderweg. Het is dan niet te doen voor mij om bij jou te komen. Helaas....... Wens jou en alle bezoekers een hele fijne dag en Wieke een super workshop Entrelac.
    Fijne zondag. Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer, Willemien! Misschien in januari? Hartelijke groet! Jeanet

      Verwijderen
  4. Wauw, het entrelac-breien (schrijf ik het goed ...) wil ik altijd nog eens uitproberen...ziet er erg mooi uit met die verschillende kleurtjes. Ik heb hier een breiboek waar de uitleg in staat, maar "durf" het eigenlijk nog niet echt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super gaaf weer. Jammer dat ik zo ver woon, zou direct vaste klant worden en aan elke workshop meedoen. Maar helaas. Toch fijn dat ik hier geregeld kan komen piepen. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, al die workshops! Woonde ik maar wat dichterbij...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woonde ik toch maar dichterbij, dan kwam ik 100% zeker naar de workshop van Wieke! Entrelac breien deed ik nog nooit en ik zou ze heel graag eens ontmoeten want ze zet mijn poppen altijd in de galerij "handmade by" wat ik ten zeerste apprecieer :)
    Op een dag ga ik toch eens een uitstap maken naar je winkeltje denk ik.... als ik hubbie zover krijg.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen