Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 25 oktober 2013

Mooi kussen

Ziezo, de boodschappen weer binnen (wat een gesjouw toch altijd weer...), de koffie pruttelt, nu nog even bloggen en dan eens wat metertjes gaan breien. Na deze drukke week is dat er eigenlijk niet van gekomen. Maar dit weekend krijgen we zomaar weer een uurtje extra cadeau. Zal ik dat eens gaan besteden aan een uurtje langer handwerken of een uurtje extra pitten? Ik voel zomaar aankomen dat ik dit weekend ook nog een paar uur bezig zal zijn met het uitleggen van Wiskunde of het begeleiden van een boekverslag. Niemand heeft me ooit verteld dat je op je 46e nog een keer de middelbare school gaat doen...


Dit leuke kussen viel me op door het mooie kleur-gebruik. Heel mooi, met die subtiele blauw-groen tinten. Je kunt het terugvinden op het blog van Diaper Mum. Het patroon komt van Mille Makes, het is in het Engels, maar als je goed kijkt komt je een heel eind!


Er zit een heel leuk randje aan het kussen, je vind een uitgebreide tutorial op het blog van Lucy van Attic24. Het kussen is gemaakt van acryl - wist je dat ik heel veel verschillende tinten acryl heb in de kast?? Dan wordt je gehaakte kussen niet duur! Kies je liever voor wol of katoen (of een mengsel)? Dan kun je ook bij ons terecht!

Overigens is van de Unicat nog maar een bol of 25 over.... dit weekend ga ik bestellen, dus wie een specifieke kleur wil reserveren moet héééél snel zijn - dat ben je zeker van je gewenste kleur voor de volgende keer. Graag doe ik nog een oproep: heb je iets gehaakt of gebreid van de unicat en vind je het leuk om je foto een keer terug te zien of dit blog? Mail me dan je foto! Zo kan iedereen genieten van al die verschillende kleuren!

1 opmerking: