Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 31 oktober 2013

Vrolijke pop

Vanmorgen de koters maar weer eens verwend met een paar zo-uit-de-warme-oven eierkoeken. De discussie over het al dan niet ontbijten is hier regelmatig gaande, maar vanmorgen niet :-)

Deze vrolijke pop zag ik net ergens voorbij flitsen, wat een dropje!



Ik vond het patroon op Ravelry (Engels). Je ziet hier maar weer eens wat een goed kleurgebruik en de afwerking doen, want het originele patroon vind je hier. Vind ik ook een leuke pop, maar deze hierboven springt er wel uit!

Het krulhaar maak je door een rij lossen op de te zetten en in elke losse 2 stokjes te haken.

Op Ravelry vind je nog veel meer voorbeelden van poopen gemaakt naar het oorspronkelijke idee! Het leuke: ze zijn allemaal anders!

12 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige pop, idd kleur en details maken heel veel verschil! Lekker, eierkoeken. Het lijkt mij alleen zo lastig om het meel zonder klontjes door het beslag te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk de poppen en bedankt voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke poppen en dat gehaakte haar kan ik misschien ook eens bij mijn gebreide poppen gebruiken :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zal niet zeggen dat het van hetzelfde patroon komt. Deze zijn veel en veel mooier.
    Al dat haar zal best nog een werk geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit soort poppen geweldig! En ja kleur en afwerking maakt echt vaak een enorm verschil dat zie je wel. Ben helemaal dol op Ravelry :) Heb nog genoeg op mijn verlanglijstje staan.

    Groetjes Imara
    www.projectknuf.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die krullen, geweldig! De bovenste vind ik de mooiste, met dat rossige haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is je weer gelukt Jeanet! Superleuke pop, hij staat al bij mijn favorieten. Op Youtube even gekeken hoe de pijpenkrullen gehaakt worden, dus ik ben er klaar voor. Voor mijn jongste kleindochter heb ik nog geen pop gemaakt....
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb jij toch altijd een leuk ,afwisselend blog ! Echt genieten
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooie pop. Ik probeer hem eens te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik snap helemaal wat je bedoeld die zou ik niet kiezen als ik niet zelf kon bedenken wat kleuren doen heel mooi zijn die op je blog

    BeantwoordenVerwijderen