Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 4 oktober 2013

Kleurrijke deken

Deze zomer kwam Jellina weer eens in onze winkel om een voorraadje garen in te slaan voor een paar projecten. Ik heb al heel vaak naar haar blog gelinkt, omdat zij geweldig creatieve, originele en vernieuwende dingen maakt (en niet alleen met de haaknaald!). Een paar weken geleden zag ik op haar blog wat ze er van had gemaakt, en ze kwam het dekentje ook laten zien in de winkel. Supermooi!

Foto

(ja, dit is het zelfde dekentje, foto's nemen in de winkel blijven kiekjes........
...niet helemaal betrouwbaar qua kleur)



Op het blog van Jellina kun je de link naar het patroon terugvinden. De deken is 105 x 105 cm en is gehaakt van de zachte Miami waar ik heel veel kleurtjes van op voorraad heb. (60% katoen/40% acryl. 140 meter/50 gram € 3,25 per bol. Goed wasbaar in de wasmachine, niet zo hard/koel als puur katoen, maar blijft prachtig in gebruik en pluist niet)

Op de breiclub van gisteren liet Feya haar exemplaar zien. Andere kleuren, minstens zo mooi!!


Je kan heerlijk met de kleuren spelen en in plaats van smalle streepjes ook brede banen maken.



En van de draadjes maak je prachtige franjes!

Foto


8 opmerkingen: