Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 1 oktober 2013

Bolletjes-randje

Soms heb je je deken of kol af en mist er nog een randje... let dan op deze link:

Dit vind ik een geweldig leuk idee; een gehaakt bolletjes-randje!


Super!!!
Ik zie al weer 100 toepassingen voor me...

Ik vond dit idee op Once upon a pink moon waar je een Engelstalige fotobeschrijving vindt.


Maar ..... niet zuchten!


Voor al die non-Engelstaligen:
Het idee kwam van een site met een Nederlandse beschrijving, yeah!! :-)
(niet schrikken: ja, er staat ook Engels tussen, maar onder elke foto ook een Nederlandse beschrijving!) The Heartfelt Company


Hup, aan de haak!

21 opmerkingen:

  1. Súper, dat geeft een mogelijkheden! Dank je wel voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dagelijks lees ik je blog ... reageren schiet er vaak bij in.
    Deze is, net als vele andere patronen/voorbeelden, SUPER!!!!

    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben helemaal in mijn nopjes met deze leuke tip, haha! Ik zie alleen zo snel niet waar de link naar de Nederlandse blog staat.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, staat er nu wel goed bij! (o, altijd maar snel, snel, snel - tussen de afwas en de administratie!!)

      Verwijderen
  4. tja als ik naar de link ga staar er alleen Engels ik zie geen Nederlands

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu wel, excuses!
    (Alhoewel de Engelse ook al heel duidelijk is.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jeanet !
    Geweldig, dank je wel ! Erg leuk om te doen/uit te proberen ! Ga ik binnenkort doen.
    Ik heb je blog op mijn Fan Page over wol geplaatst. Page naam: Wool 4 U.
    Fijne avond !
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat leuk!!! Ook bij mij komen er al heel wat ideetjes opduiken. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel knap idee om iets af te werken! Dankjewel Jeannette!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig leuk! Staat bij mijn favorieten #haken dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank voor de link, hij gaat vast nog eens van pas komen en staat dan dus ook op de o-zo-bekende 'to-do-list'....
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, dat is mooi. Zeker iets iets om te bewaren. Zal wel eens gebruikt worden hier. Bedankt voor de link.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk!! Waar vind je toch al die leuke dingen. Ik geniet er elke dag van.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk, dacht ik meteen, zo'n bolletjesrand. Even opslaan. Even later realiseerde ik me dat ik zelf al bolletjes had gehaakt als uiteinde van de koordjes voor m'n laatste shawl.
    Weer een andere manier maar ook met een leuk effect: in de laatste steek van de "steel" 3 lossen haken; dan een "puff"steek (zoals voor de bekende bloemetjes) met 6 omslagen; weer met 3 lossen terug naar steel en halve vaste om af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen