Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 10 oktober 2013

Naar binnen!

Een blik op de buienradar vertelde me net dat wij hier in het zuidwesten wel héél erg in de buienzône zitten. De regen klettert tegen het raam en de wind loeit om de kerktoren. Héérlijk: Herfst! Alles heeft zijn tijd, toch?

Tijds om je weer meer naar binnen te richten (open haardje aan, h'mmm!) en het binnen gezellig te maken. Dit kussen vond ik bij Rowan, het is prachtig met die kabels!

Rutland Cushion


Je kunt het Engelstalige patroon gratis vinden bij Rowan, maar wel even een account aanmaken/registreren.
Lijkt je dit iets te ingewikkeld? Kabels breien is echt niet moeilijk! Bij Sascha vind je een uitleg en bovendien een gratis patroon voor een eenvoudiger kabelkussen

Ook op You Tube en bij Garnstudio vind je video's over kabelen!

5 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit!!
    Wij zijn het binnen ook weer lekker knus aan het maken! Ik vind het inderdaad ook wel weer gezellig binnen. Lekker warm bij de openhaard, theetje erbij en natuurlijk een bolletje wol en een haaknaald! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige kussens! Inderdaad, herfst, het breiseizoen is bij mij ook weer begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kabelen is erg leuk om te doen en inderdaad echt niet moeilijk, dat heb je zo onder de knie. Ik leer het op dit moment ook aan iemand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi!
    Ik ben ook al aan het kabelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kussens en kabels breien is fun! In het nieuwe boek van Arne en Carlos staan mooie kussens met noorse patronen, ook leuk om te doen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen