Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 17 oktober 2013

Breicafé en nog veel meer leuks in Arnemuiden

Voor iedereen die het nóg niet gelezen heeft.... :-)

A.s. zaterdag is er in onze winkel Brei-café met o.a. Wieke van Keulen, maar ook met andere blogsters en handwerksters van wie ik het creatieve werk vaak op mijn blog laat zien. Neem je haak- en breiwerkje mee en schuif gezellig aan! (Er kunnen veel makke schapen in een hok!)


Je kunt een kijkje nemen bij de nieuwe wolletjes, werkstukken van dichtbij bewonderen en bekijken, vragen stellen en andere breisters en haaksters ontmoeten. We zorgen voor koffie en thee en Zeeuws lekkers. En heb je geen zin om een hele middag te handwerken (kan ik me natuurlijk niet voorstellen), dan kun je een rondje in ons dorp doen - er is van alles te beleven!

Bij Walky Schoenmode wordt de kersverse nieuwe collectie tassen/beurzen van Indahbags gepresenteerd onder het genot van een Zeeuws hapje en drankje (o, deze staat op mijn verlanglijstje....)

Bij RMU-mode kun je naast een collectie damesmode zaterdag ook terecht voor het werk van Henny de Vlieger (kijk zeker eens op haar website).  Henny geeft ook workshops en heeft zaterdag open dag op Oranjeplaat 43 even buiten Arnemuiden.



Bij Bloemenhuis de Lelie haal je je bloemetje voor het weekend in huis, de hele winkel is ingericht in Herfstsfeer.
Het Museum en de Werf zijn deze maand nog open en daar kun je vanaf 13.00 uur terecht. Bij het Oude Toonkamertje haal je de lekkerste Zeeuwse snoepjes en leukste cadeautjes, bij Juwelier Minderhoud kijk je je ogen uit naar de mooiste Zeeuwse sieraden.

Tot slot wordt er in de sporthal de Blikken een grote Internationale Vogeltentoonstelling gehouden (dus ook voor manlief is er genoeg te doen deze dag in Arnemuiden).

Kom je van verder? Arnemuiden heeft een station (2 x per uur een trein richting Vlissingen en Roosendaal) op loopafstand van de winkelstraat. Overigens is parkeren in ons dorp helemaal vrij en gratis. Je moet wel een heeeeeele goede reden hebben om zaterdag niet naar Arnemuiden te komen! :-)


8 opmerkingen:

  1. Ah ... jammer dat ik toch zo ver woon. Dit mak schaapje gaat eenzaam en alleen verder haken / breien. Zo'n leuke initiatieven vind je hier niet. Laat staan zo'n toffe organisaties. Snik. Wens jullie veel plezier !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer genoeg woon ik véél te ver weg (buiten NL) anders had ik zó graag gekomen. Het is namelijk vlakbij mijn ouders´ huis (Heinkenszand)
    *gaat in een hoekje zitten huilen* Er komt vast een mooi verslag op je blog, daar moet ik het dan maar mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil je heel veel plezier wensen.
    Groetjes
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn koffer (met al mijn shawls en vogels) is gepakt en ik heb er heeeel veeeel zin in. Eerst 2,5 uur breien in de trein, dan een hele leuke workshop geven, daarna kletsen, breien en kletsen en weer 2,5 uur breien in de trein. Wat wil een mens nog meer....
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel plezier morgen samen met Wieke en alle andere handwerksters!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel veel plezier morgen
    wat is de wereld kleinen zie toevallig
    henny de vlieger ook erbij ,wens ze succes
    ik ken ze van de poppenforum
    ze heeft ooit eens getrakeerd met een koekvanjullie streek
    op ahoy
    veel liefs van marcelline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo heb ik heel even heimwee naar Nederland! Dat brengt me wel op het idee van een Hollandse Dag in mijn Zweedse wolwinkel...

    BeantwoordenVerwijderen