Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 8 oktober 2013

Koeien-sokken en meer......

Bij mijn speurtocht naar leuke patronen kom ik echt van alles tegen. Sommige dingen spreken me aan, een enkel idee niet. Soms schater ik het uit, soms frons ik de wenkbrauwen. Ik ben niet zo van de doodshoofden en Halloween, dus daar zul je niet zoveel van terugvinden (het blijft tenslotte mijn blog, he?). Van sommige dingen weet ik dat het niet vaak gemaakt zal worden, maar ik kan het niet laten om het eens door te geven. Voor de lol! (Voor als je je verveelt en álles al hebt gemaakt, hier komt-ie:)

Deze zijn wel leuk!
Voor Boer-zoekt-Vrouw, of zo.

Koeien-sokken.
Mét Uier-tenen!!!


Het Engelstalige patroon kun je gratis vinden via Ravelry. Leuk voor in je klompen. Ze zijn al een aantal keer na-gemaakt - ook in Milka-versie!


Deze liet ik al eens zien:
Gebreide Hersenpan-muts


Echt waar, deze kun je ook maken.
Patroon (Engels) te koop op Ravelry.

En als je écht, écht niet meer weet wat je moet haken of breien....

knitted internal organs.

...dat brei je toch je complete ingewanden...???

Helaas bron onbekend. Misschien maar beter ook!

19 opmerkingen:

  1. De koeiensokken vind ik echt superleuk maar de rest....... nee echt niet, gewoon griezelig.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bij mijn dochter schiet daarnet binnen dat ze nog voor bio moet leren ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, dan ga ik toch ook voor de sokken...die moest ik maar eens maken voor mijn echtgenoot (ex-boer....) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg eng, ook de koeienvoet met die roze teentjes, gewoon griezelig.

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het wel humor en leuk om te zien.

    groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet te geloven waar mensen zich mee bezig houden. Die sokken hebben tenminste nog nut, maar die ingewanden......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, echt erg! Weerzinwekkend, maar wél leuk! :)))

    Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De sokken zijn geweldig.vriendinnetje van de zoon vind ze vet.dus heb al een slachtoffer gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ingewanden breien? Nou gelukkig heb ik nog een hele lange 'to-do-list';-)

    Die koeiensokken doen me denken aan vroeger, toen had ik een koeientrui gebreid, wit met grote zwarte vlekken en ik was er oh zo trots op (sorry, geen foto....) om het compleet te maken, naaide ik er een wijde zwarte broek bij en schilderde vlekken op mijn witte gympen...
    Ik zie het nog zo voor me. Op mijn werk kreeg ik toen mijn bijnaam "Koetjeboe".
    Dank voor de herinnering die naar boven is komen borrelen!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. sokken zijn geweldig!!!
    en de ingewanden heb ik meer gezien o.a. bij een dame die ze haakte voor verpleegsters die ze gebruikte bij voorlichting en zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De sokken zijn geweldig! En die hersenpanmuts, zou dat ook wat extra veiligheid bieden op het ijs bijvoorbeeld? Het zijn wel een soort van stootkussentjes, lijkt het!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooh ik ga de koeiensokken een keer voor mijn zus maken!!!!
    Leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De koeiesokken zijn superleuk, zeker met die uier-tenen eraan! Heel grappig, maar zeker origineel, ook in Milka-versie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helaas te moeilijk voor mij, maar God, zijn die koeienkousen leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. de koeien sokken zijn super en heb er me ook al aangewaagd, maar door dat je steeds moet wisselen van draad en dus ook steeds moet omdraaien, krijg ik de naad niet mooi en baal ik dat ik ze niet kan maken, iemand een tip hoe ik deze overgang naadloos kan laten verlopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve mensen van dit blog,

    Wie van jullie kan voor mij sokken breien ? Ik zoek me een ongeluk op het WEB naar superwarme sokken voor een man met grote voeten (maat 48), diabetes, dus geen naden aan de binnenkant en geen strakke boord .
    Ik zie alleen maar kleinere maat sokken. Kleur kan me niet schelen, als ze maar warm zitten. Ik word gek van die koude voeten.

    Hartelijke groet,
    Bob

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wou iedereen hartelijk bedanken voor de 0 reacties die ik ontvangen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wou iedereen hartelijk bedanken voor de 0 reacties die ik ontvangen heb.

    BeantwoordenVerwijderen