Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 25 oktober 2013

Sokken Zierikzee

Na het overweldigende succes van de Zeeuwse sokken die we Zoutelande hadden gedoopt, hebben we nu een leuke opvolger. Anja gebruikte het motief van de muts Zierikzee, en maakte daar deze geweldige sokken van:


(de kleur is iets lichter in werkelijkheid)


De pakketjes zijn weer te koop via onze website www.tikkeltjezeeuws.nl. Uit 1 breipakketje maak je tot maat 39 2 paar sokken (het andere paar worden precies andersom qua kleurverbruik gebreid, zie onder).

Foto: It might knock your socks of: 
Er zijn nieuwe sokkenpakketten in de webwinkel en we vinden ze zó leuk! Bijvoorbeeld de sokken Zierikzee in kleurverloop garen: http://tikkeltjezeeuws.nl/?134,sokken-zierikzee-kleurverloop-maat-37-41
en de kindersokken Daantje in maat 33-34: http://tikkeltjezeeuws.nl/?140,sokken-daantje-maat-33-34 .

Met de uitgebreide werkbeschrijving kunnen ook breisters die nog niet zo veel ervaring hebben met sokken deze pakketjes breien. De inbreipatronen vragen wel wat telwerk .
Het materiaal uit de pakketten is voldoende voor twee paar sokken tot en met maat 39. Voor grotere maten zijn er pakketten met extra materiaal: http://tikkeltjezeeuws.nl/?135,sokken-zierikzee-kleurverloop-xtra-materiaal

De pakketten voor de sokken Zierikzee zijn ook in een effen versie verkrijgbaar. Daarnaast bieden we de sokken Zoutelande nu ook aan in een pakketje met kleurverloopgaren.

Alle pakketjes die op dit moment verkrijgbaar zijn vindt u hier: http://tikkeltjezeeuws.nl/?sokken,131.


6 opmerkingen:

  1. Wat een schoonheid!!!! Complimenten voor Anja. Deze vind ik helemaal super. De Zoutelande sokken zijn nog niet eens klaar en nu komen deze al weer op mijn pad. Even wachten nog dus; ze staan HEEL hoog op mijn wensen lijst. Maar ik moet realist blijven. Hoop dat heel veel mensen net zo enthousiast zijn als ik ben. Fijn weekend+ maandag.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn heel leuk! Zou ik toch nog eens aan de sokken gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, ze zijn geweldig!! Pluim voor Anja, wat een kanjer toch he :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schitterend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anja is een echte kunstenares met de breinaalden. Neem een motief en maak daarmee iets heel anders. Dat is kunst/creativiteit!!!! Petje af!!
    Heeel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen