Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 17 oktober 2013

Fair Isle

Gisteren kwam er een doos wol binnen waar ik echt naar uitkeek! Een wolletje dat heel geschikt is voor het fair isle breien, nl de Rowan Fine Tweed.


Kleine bolletjes fijne tweed-wol (100% wol) in prachtige kleuren. Helaas waren nog niet alle kleuren er, er wordt nog wat nagezonden. Het wordt langzamerhand wel zoeken naar ruimte met al die nieuwe garentjes.


Deze prachtige muts is gemaakt met deze Rowan Fine Tweed, de foto en het ontwerp zijn van Kate Davies en vind je terug o.a. op Ravelry waar je het patroon kunt kopen. Erbij kun je de mooie bijpassende wanten maken.



De bolletjes kosten € 3,85 /25 gram/90 meter en zijn gemaakt van 100 % wol.

8 opmerkingen:

  1. Oh, dat is van die mooie wol!!! Echt prachtig Jeanet, en superfijn dat jij dat nu ook verkoopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleurtjes en fair isle breien leent zich daar goed voor! Inbreien doe ik heel graag :) altijd weer iets anders.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige muts en wanten zeg. Als ik dat toch eens kon leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige wol om echte kunstwerkjes van te creëren. .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige wol! Ben een Rowan fan, zulke fijne kwaliteit!

    BeantwoordenVerwijderen