Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 2 oktober 2013

Stephen West

Dat mannen soms heel anders tegen de dingen aankijken dan vrouwen is jullie vast - uit ervaring?? - wel bekend. Dat maakt het leven spannend :-)
Dat geldt eigenlijk ook voor brei-ontwerpen, want ik vind de ontwerpen van Stephen West (Amerikaan uit Amsterdam) wezenlijk anders dan ontwerpen van vrouwen, ze zijn grafischer, soms strakker, vaak verrassend èn mooi!

Je kunt de patronen van Stephen west bekijken en kopen via Ravelry. Je zult niet verbaasd zijn als ik zeg dat de patronen in het Engels zijn! (En als je de patronen wereldwijd aan de man wilt brengen zul je ook wel moeten, want op deze grote aardbol is er maar een handjevol mensen dat Nederlands spreekt en daarvan een handje-handjevol brei-liefhebbers, vandaar!!)



Dit patroon kun je gratis downloaden vanaf Ravelry: Boneyard shawl (Wat wel een eigenaardige naam is voor een sjaal...) Het patroon is niet moeilijk en als je een aantal basisbegrippen kent is het goed te doen. Je begint in middenboven (in de nek) en de sjaal wordt steeds groter. Je kunt stoppen wanneer je wilt.


Dit is er ook een:


.......en deze is weer gemaakt van de Unicat. Dat brengt me bij het volgende: gisteren kwam er weer een doosje (nazending) binnen. Dit is er van over (of eigenlijk niet want vandaag heb ik al weer kleurtjes verkocht).... de rest is opgegaan aan "reserveringen" (4 keer zoveel)


En dat is nou eigenlijk niet helemaal de bedoeling, want mijn vaste klanten die trouw in de winkel komen grijpen er vaak naast. Dus deze bollekens hierboven kunnen niet meer gereserveerd worden. Sterker nog: er is al nieuwe besteld en de levertijd is 4 weken (de bollen worden een voor een opgewonden, geknoopt en dat duurt per bol 15-20 minuten!). Dat betekent dat de volgende voorraad (30 verschillende kleuren!) eind oktober hier arriveert. En ook van die kunnen geen bollen gereserveerd worden want anders is het al weer op voor het hier is. Wil je wat bestellen? Reken dan op een lange levertijd (geduld is een zeer schone zaak....) òf kom langs! 


6 opmerkingen:

  1. Ik geniet keer op keer van deze prachtige creaties. Super gewoonweg ! Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je aandacht besteedt aan Stephen West. Om sommige ontwerpen kan ik heel hartelijk lachen, zo LOLlig zijn ze. Maar er zitten ook werkelijk schitterende exemplaren tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan iemand mij helpen aan een Nederlands patroon van Boneyard-omslagdoek vanStephan West. Kleur paars.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blij met het garen. Na een heerlijk weekend startte ik dinsdag met het mooie garen.
    Zie http://tab-tabhipgehaaktenhandgemaakt.blogspot.nl/2013/10/haken-maakt-me-blij-en.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedenamiddag,

    Ik zou graag het patroon van Boneyard omslagdoek van Stephan West vinden.
    Wie kan mij hierbij helpen, of wie kan de nederlandse tekst en patroon doorsturen aub.
    Dank U, Marijke Derre

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het patroon kun je gratis downloaden via Ravelry https://www.ravelry.com/patterns/library/boneyard-shawl Voor Ravelry moet je wel even een account aanmaken.
    Het is niet in het Nederlands vertaald.

    BeantwoordenVerwijderen