Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 13 oktober 2013

Kruik

Nat, nat, nat......
O, wat is het de hele dag nat. en koud! Het sopt en siepelt, plenst en druppelt de hele dag door. Wij wonen gelukkig op een voormalige dijk. (ooit, ooit een dijk aan het water geweest waar op de eerste bebouwing van ons dorp ontstond - maar dan hebben we het over een paar honderd jaar geleden). De dijk is er nog steeds, dus hoog en min of meer droog en gelukkig nooit geen natte voeten in de schuur. We hangen de hele dag rond de open haard met een boek of handwerkje. Hier is de Herfstvakantie al begonnen en we maken plannen voor morgen, we bedenken dat we de hele week niet héél vroeg op moeten, geen haast voor het eten, héérlijk!

Dit is een mooi ideetje voor de gure, koude dagen die nog voor ons liggen:



Zo'n warme hoes rondom een waterkruik is toch perfect voor deze dagen? Dit patroon komt van Foxslane en je vind het originele patroon op Ravelry. In het Engels, maar als je sokken kunt breien kun je dit met wat passen en meten ook wel proberen. Aan de bovenkant zit een boordje dat rond de vul-opening komt. Aan de onderkant zit een knoopsluiting (net als een sloop), zodat je de waterkruik er makkelijk in kunt schuiven!

Liever haken? Dan kan ook. Hier een gehaakte versie van dezelfde maakster:


Géén patroon, gewoon uitproberen...

Al heel lang volg ik het blog van Kate: Foxs Lane dat soms over handwerken gaat, maar nog veel meer over het leven aan de andere kant van de aardbol met haar man en drie meiden op haar biologische boerderij. Heel erg de moeite waard om te lezen.

Morgen gaan we een dagje uit! 
De rest van de week is de winkel gewoon open. 

1 opmerking:

  1. Een goed idee voor de koude dagen, zo´n mooi kruikhoes maakt het er weer wat gezelliger op.

    BeantwoordenVerwijderen