Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 8 oktober 2013

Deken

Gisteren kreeg ik deze foto's van een granny-deken van Marjo


Geweldig he? Van "gewone" grannies in 1 kleur. Marjo noemde het haar Amish-deken omdat er met meer mensen gezamenlijk aan was gewerkt. Ik kende dat helemaal niet, een google bood niet echt soelaas. Hebben jullie hier al meer van gehoord? (Het idee is natuurlijk prachtig!)


Deze deken is gemaakt van acryl  Laat ik daar nu wel 40 kleuren van hebben.... :-)
Wol kan natuurlijk ook, maar is een stuk duurder. Dat gaat wel doortikken bij zo'n grote deken. Katoen kan ook, maar dan wordt je deken heel erg zwaar.


Ik heb een waslijst van dingen die ik moet doen vandaag. Als een antwoord op een mailtje even op zich laat wachten, dan weet je hoe het komt.....
Fijne dag!

9 opmerkingen:

  1. Amish wonen in Pennsylvania en leven heel sober en zijn streng gelovig. Hebben geen elektriciteit en dus geen tv e.d. voor vermaak. Alles wat met de moderne tijd heeft te maken is uit den boze. De vrouwen komen voor de gezelligheid bij elkaar en werken dan met zijn allen aan quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige deken. Ik zie dat ze nog meer mooie plaids heeft gemaakt.
    Hier kun je lezen over de Amish http://detantevantjorven.blogspot.nl/search?q=amish
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige deken, en inderdaad de amish werkte veel samen en eenvoud in kleding.

    groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik van Amish weet is dat ze heel mooie quilten kunnen maken. Als iemand trouwt krijgen ze een quilt mee met allemaal stukjes stof van dingen waar ze aan gehecht zijn. Kan varieren van een theedoek die ze veel gebruikten tot een stuk pyama of kleding wat gedragen is....
    Ze zijn zeer eenvoudig, gelovig en laten bijna geen 'buitenstaanders' toe. In de Bieb zijn over het algemeen redelijk veel romans over het leven van Amish te lezen...
    Als je er een paar hebt gelezen weet je het wel..... Maar het verbreedt je horizon wel vind ik....
    Groetjes,
    Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch zo n geweldig mooie deken! Super gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen