Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 11 mei 2012

Uit het hart

Vandaag las ik op het blog van Lupineke een oproep om geen plastic tasjes meer overal aan te nemen maar een eigen tas te naaien! We hebben zelf een winkel, en er wordt verwacht dat we iets netjes meegeven, dus ik kom er ook niet helemaal onderuit. Zoveel mogelijk in papieren zakjes, en vragen of "het zo meekan". Maar deze oproep komt mij wel helemaal uit het hart! Kijk eens wat voor leuke (heel klein opvouwbare) tas ze heeft gemaakt:



En lees haar logje hierover nog eens! Dan ga je niet meer zonder boodschappentas de deur uit. Lupineke maakte gebruik van een oud tasje en nam dit patroon over, maar als je op zoek bent naar veel patronen voor tassen, dan moet je beslist eens kijken op: http://eloleo.blogspot.com/ waar je honderden gratis ideeën vindt, veel tutorials en stap-voor-stap-beschrijvingen.

Ben je niet zo van naaien, en hou je meer van haken: dan kun je ook prima een boodschappen-netje haken, deze vond ik bij Borduurblog:


En deze bij  http://elkedagzaterdag.blogspot.com/2012/03/boodschappennetje-design-1981.html  waar je ook een beschrijving/patroon kunt vinden!


Blijft buiten kijf dat ik natuurlijk dat tasje van Lupineke heel erg mooi vind vanwege dat rode schortenbont! :-)



Morgen neem ik het stapeltje mee naar de Actiedag in Middelburg!



7 opmerkingen:

  1. Hartstikke leuk dat rode schortenbont. Bij mij ging hetvtasje binnenste buiten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat is nou net de reden waarom ik een pas nog die enorme (maar o zo handige) boodschappentassen heb gemaakt en waarom er altijd een dun stoffen tasje in mijn schoudertas zit. Krijg ik in een winkel toch een tasje, dan worden die gebruikt om het oude plastic te verzamelen bv.
    Deze stofjes vind ik overigens wel erg gezellig, dat zijn waarschijnlijk de Zeeuwen zelf ook, de Zeeuwen die ik ken in ieder geval wel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een goed doel! Ben er helemaal voor. Ook ik draag in mijn tasje een tas om boodschappen in te doen. En als ik naar de markt ga, doe ik dat op de fiets zodat alles zo in de fietstassen kan. En als je een niet zo'n handige vriendin hebt, kun haar mooi zo'n zelf gemaakte tas kadoo doen.

    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, die gehaakte zijn ook zo leuk... weer een idee er bij! Hopelijk lopen er binnenkort alleen maar dames rond met zelfgemaakte tassen... gaaf!!! Goed idee om het schortenbont mee te nemen naar de Zendingsmarkt Jeanet, het mijne is nu inmiddels op, dus wie weet kom ik nog even om een metertje :))!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig dat je hier aandacht aan besteed. De tas is trouwens ook wel heel mooi. Ik had het schortenbont al herkend: zo mooi!
    Ik heb zelf een tas van Zpagetti gebreid (patroon staat op mijn blog) en dat is ook heel handig, want dat materiaal rekt, zodat er heel veel spullen in de tas kunnen :)


    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In het kader van het 125 jarig bestaan van de zaak heeft Lydialaine gratis tasjes verstrekt om te hergebruiken. we hebben er 500 weggegeven en je ziet ze maar een enkele keer terug bij de klanten. Inderdaad extra aandacht aan besteden denk ik. Leuk dat je dat hier doet met een mooie zelfgemaakte.
    warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het patroon van mijn gehaakte boodschappennetje heet Save the Earth en is gratis op Ravelry te vinden. Hoe de hengsels (dubbel) zijn gehaakt, lees je hier http://borduurblog.blogspot.com/2010/06/boodschappennetje.html . Ik vond het een heel handige methodiek, waardoor de hengsels extra stevig werden.

    BeantwoordenVerwijderen