Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 16 mei 2012

Hartjes-patroon

Dit dekentje zag ik pas bij Charami.com, en ik vond het heel erg leuk! Wat de volgorde van steekjes kunnen doen....


Op de website van Charami vind je een hele duidelijke beschrijving met tekst en foto's, maar ook een haakschema. Dit kan niet misgaan.

Hier is een babydekentje gemaakt, en het effect is leuk als je veel verschillende kleurtjes gebruikt zoals hierboven. Als je kiest voor Acryl dan kun je een aardig bolletje op voorraad kopen, want dit is niet zo duur en verkrijgbaar in heel veel kleuren!



Onze kast met acryl-garen is net weer bijgevuld, en je kunt kiezen uit meer dan 40 kleuren, dat moet genoeg zijn! Heerlijk - kleurtjes!!!!


Maar misschien hou je meer van katoen - daar zijn zeker niet minder kleuren van! We hebben alle kleuren Catania (vanaf vrijdag verwacht ik alle kleurtjes weer op voorraad te hebben)

Jellina gebruikte dit patroontje voor een tas - dat is weer een hele andere toepassing dan een baby-dekentje maar minstens zo leuk! Zij gebruikte voor deze tas onze Bravo-acryl. Kijk maar eens op haar blog hoe ze te tas heeft afgewerkt.

Foto









2 opmerkingen:

  1. Super lief dat hartjes effect! Toevallig ben ik met zo'n zelfde soort patroon bezig. Werkt inderdaad het makkelijkst met Acryl.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen