Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 9 mei 2012

Tassen, tassen, tassen....

Weten jullie nog dat ik in April blogde over die schitterende tas van Afrikaanse bloemetjes die Tine maakte? Tine maakte nog veel meer werkelijk schitterende tassen! En weet je wat? Ik mag ze een poosje in de etalage hangen - ik ben zo blij hiermee! Deze tassen zijn echt zó mooi, en ik zal jullie even mee laten genieten!


Deze tas is gemaakt van abrikooskleurige katoen (stokjes) en heeft aan een kant een applicatie van het Banju-patroon. De tas is niet plat, mar heeft echt een bodem en een prachtig hengsel van bamboo.


Een platte tas, gebaseerd op granny squares. De kleuren zijn in werkelijkheid veel mooier. Deze tas heeft dubbele houten hengsels.


Hier ben ik werkelijk helemaal weg van. Deze grote tas (echt een joekel hoor, prima als strandtas) is zo mooi. Hij heeft een grote verstevigde bodem, een gepunnikt koord dat schitterend is afgewerkt, prachtige hengsels; een plaatje! Hier nog wat details van deze tas:



Herken je de tashengsels ? Gaaf zien ze er uit! En bij deze tas hoort dan ook nog dit kleine etuitje:


Deze tas is ook gebaseerd op de Afrikaanse bloem, maar is toch helemaal anders. Geweldige hengsels, met die houten ringen!



En ik ben nog niet klaar, hoor! Want wat vinden jullie van deze tas? Gemaakt van wat dikkere katoen, ronde hengsels, echt leuk!


Tadaah, nog een met Afrikaanse bloemen:


Zucht, weer zo'n mooie. Af en toe sta ik gewoon even van deze tassen te genieten, even aaien!!


Dit is zo'n leuke tas! Wel 6-hoekjes, maar dan andere. Een dergelijke tas kun je hier en hier vinden.


En er is er nog een, maar die ben ik vergeten te fotograferen, dus die houden jullie nog tegoed.  Deze geweldige tassen mogen een poosje bij mij logeren, nu kun je toch wel voorstellen hoe blij ik daarmee ben! De afwerking van deze tassen is zo mooi en precies, alle tassen hebben een stoffen voering en ze zijn gewoon mooi! De tassen van Tine zijn ook te koop, neem dan even contact op per mail voor meer informatie. Van de onderste tas heb ik een link geplaatst voor een beschrijving. Voor alle andere tassen geldt: geen patroon maar pure creatieve fantasie - ga je gang! :-)









12 opmerkingen:

  1. wouw wat mooie tassen gehaakt love it

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke en creatieve tassen Jeanet, erg inspirerend! Ik kan me ze ook heel goed voorstellen in wat fellere kleurtjes ipv deze pastelletjes! Moet ik toch snel eens even komen kijken! Was het leuk gisteravond? Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig!! Mijn handen gaan jeuken, maar ik moet van mijzelf eerst alle andere dingen maar eens afmaken ...

    Gr. Yvonne van yvonnecreatief.blogspot.oom

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er mooi uit. Zo'n mooie tas haken staat ook nog op mijn lange lijstje van dingen die ik ook nog ga maken.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn prachtig zeg, ik ben ook een tassen freak, dus mijn handen jeuken,
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Ook op Ravelry zit ik vaak te watertanden van de prachtige exemparen die er voorbij komen: gebreid en vervilt; in fairisle-techniek; met applicaties. Net als bij Melanie staan tassen bij mij ook in mijn 'nog te doen' lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor een blog met de naam :Blij dat ik Brei, blog je erg vaak over haken! :P
    Bedankt voor de tip over Monique Boonstra, adembenemend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, "blij dat ik haak" klinkt niet zo :-)
      En tijdens mijn laatste enquete bleek dat er nét iets meer wordt gehaakt dan gebreid. Dus ik voldoe helemaal aan de behoefte, dacht ik zo!

      Verwijderen
  8. Hola...
    Hermosas las bolsas...
    Felicitaciones.
    María.
    http://tusmanosylasmias.blogspot.com.ar/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. All of these bags are so pretty! I enjoyed looking at all of them. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen