Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 8 mei 2012

Agenda

Deze week heb ik een hele volle agenda. Vaste blog-lezers gaan nu lachen, want ik heb altijd een volle agenda. So far niks bijzonders. Maar naast alle afspraken met tandartsen, leerkrachten, orthodontisten, enz. staan er toch 2 dingen op de agenda die voor jullie misschien leuk zijn.

Allereerst voor wie dichtbij woont: morgenavond (woensdag) hebben we weer breiclub in de gemeenschapsruimte van de Arnehoeve in de Dokstraat. Lekker samen breien en haken onder het genot van een bakje koffie of thee. Elkaar nieuwe dingen leren, of gewoon lekken breien aan die sok. Ik neem altijd een stapeltje leuke haak- en breiboeken mee, een paar dingen waar ik aan bezig ben, mijn patronenboek en het is altijd erg gezellig. Dus voor iedereen die in Arnemuiden woont of omgeving (je mag best vanuit Amsterdam komen, natuurlijk haha!): morgen van 19.30 -21.30 in de Arnehoeve (Dokstraat - tegenover de Rabobank). Kosten slechts 2,00 en 50 cent voor een bakje leut.

De volgende data zijn: woensdag 23 mei, donderdag 6 en 20 juni.

A.s. zaterdag ben ik niet in de winkel, maar op de actiedag van de Ontmoetingskerk in Middelburg. Er is in en om de kerk van alles te doen, en ik ben er ook!

Op de website van de Ontmoetingskerk vind je meer informatie:

Op zaterdag 12 mei 2012 wordt er in en rondom de Ontmoetingskerk, Oosterscheldestraat 1 in Middelburg een ACTIEDAG gehouden. Van 9.30 - 14.00 uur is er een uitgebreide rommel-, boeken- en bloemenmarkt. Ook zijn er diverse kramen met etenswaren, zoals hamburgers, kaas, groente, fruit en streekproducten, oliebollen, soep, snoep, etc. Verder van alles op creatief gebied, zoals mooie kaarten en sieraden en brocante. Voor de kinderen zijn er diverse leuke activiteiten,waaronder een springkussen en een workshop cupcakes versieren.
Verder zal er een opbodverkoping worden georganiseerd. 

De opbrengst van deze actiedag gaat naar het gemeenteproject, o.a. Fam. de Waal die werken voor de MAF, en Miriam Keyts die zich inzet voor jongeren in het jongerencentrum The Mall in Delft. Meer informatie vind je op de site van de kerk.

Ik kan die dag natuurlijk niet mijn hele winkeltje meenemen (ik heb 3 kleine tafels tot mijn beschikking), dus ik beperk me tot een aantal sjaaltjesgarens, Jacobus-patroontjes, katoen en uiteraard een hele boel "Zeeuws". Ik neem mijn schortenbont mee, Zeeuwse Zeepjes en nog meer. De hele avond ben ik dan ook bezig met mijn slabbetjes - ik wil zorgen dat ik een flinke stapel mee kan nemen!


(de kleuren zijn hier niet zo mooi - het was laat vanavond!)


Het zou leuk zijn om veel te verkopen voor het goede doel!! (En wil je dat ik iets speciaals meeneem uit de winkel, mail dan even!!) Dus als je niet bent uitgenodigd om de uitreiking van de Four Freedom Awards mee te maken in Middelburg zaterdag, kom dan naar de Ontmoetingskerk. Minstens zo leuk!!!



6 opmerkingen:

  1. Leuk. Middelburg is niet naast de deur, maar ook niet zo heel ver. Misschien steken we zaterdag het water eens over. Maar dan wel door de tunnel!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, zou zo fijn zijn om dit ook in België te hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier met breien. Jammer dat ik te ver weg woon om mee te komen doen.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou in gedachte brei ik wel lekker met jullie mee in amsterdam.. hi hi gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, zaterdag ga ik naar Supergoofs Trunkshow... helaas kan ik je dan niet bezoeken bij de Ontmoetingskerk! Misschien vanavond?? Ligt aan mijn puf, of ik nog over heb tegen die tijd..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh oh oh wat zien ze er geweldig uit. Heel veel succes met de verkoop!!

    BeantwoordenVerwijderen