Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 26 mei 2012

Zomer in Zeeland

Wat een weertje vandaag! Toen ik vanmorgen naar de appeltjes-boer ging, kwamen allerlei luchtjes en geluiden naar me toe die me erg aan vroeger deden herinneren. De buurman die visjes bakt, h'mmmm! (Gisteren peuzelden we verse warme tongetjes die mijn moeder bakte), mensen die boodschappen doen, een vliegtuigje al vroeg in de lucht...


Het was alsof het een zomerse dag was als vroeger toen ik klein was. Mijn moeder op de fiets naar de bakker, een bolus bij de koffie, je snel klaarmaken voor een dagje naar de Piet (wat niet meer was dan een weitje aan het Veerse Meer met een steiger). Terwijl je ouders worstelden met de tentstokken voor het windscherm (wat een soort terratorium-afbakening was), dook je voor de eerste keer in het water. Honderden keren op en af de steiger, krabben vangen, wie-het-langst-onder-water kan blijven. Als je na twee uur uit het water kwam, kreeg je een kadetje met snijworst of kaas, een doosje met aardbeien, beiers of jenievers ging open (kruisbessen of rode bessen) en je dook daarna het water weer in. Het was in mijn herinnering ook altijd mooi weer. Zo'n dag is het vandaag!

Maar voorlopig zit ik nog even vast in mijn winkeltje, waar vandaag even niemand komt. Straks ga ik sluiten en gaan we ook genieten van het mooie weer. En kijken hoe het met de aardbeien staat!


Bij Ravelien kun je zien hoe je deze leuke aardbeien haakt. Toepasbaar op vele manieren! Een mooi werkej voor in je strand- of tuinstoel!




4 opmerkingen:

  1. Fijn weekend met je gezin,Gr.marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, hi, behalve beiers en jenievers aten wij freizen (spreek uit frèzen) in plaats van aardbeien. Of is dat meer van noord Walcheren?

    Het zoute water van nu in t Veerse Meer vind ik wel een zaligheid hoor! Nu het Zoommeer nog. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jou herinneringen zijn precies de mijne!
    Wat een heerlijke jaren waren dat...
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zo, die 's zomerse herinneringen van jou Jeanet! Nee, aan het Veerse Meer kwamen wij nooit, wij woonden aan het strand en hadden daar, zoals iedereen, een strandhuisje... Ons tweede thuis zeg maar, waar we dagelijks verbleven, waar we garnalen (hornet) vingen, kookten en meteen opaten... Leuk om er aan terug te denken! Geniet maar heerlijk van je vrije weekend, je boft met het weer!!

    BeantwoordenVerwijderen