Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 19 mei 2012

Visserstrui

Vandaag was het eindelijk zo ver! Na maanden voorbereiding was het vandaag de fotoshoot waarin de Arnemuidse visserstrui centraal stond.

In het kader van het project Valorisatie Arnemuiden hebben we deze visserstrui opnieuw in het zonnetje gezet. De vissers van Arnemuiden droegen vroeger truien met een patroon dat specifiek was voor onze vissersplaats. Zo had elk vissersdorp een eigen motief (Urk, Enkhuizen Goedereede, Harderwijk en nog meer.) Voor deze fotoshoot waren vele dames voor mij in de weer om 12 truien te breien, niet alleen in klassiek en van oorsprong donkerblauw, maar nu ook in moderne, hippe kleuren. De hele dag waren wij druk in de weer om op verschillende lokaties foto's te maken (door een zeer professionele fotograaf Louis Drent).

Hier een impressie:


Bij de molen


Louis Drent aan het werk


Op z'n Amerikaans





Af en toe gingen de kale bolletjes glimmen, even bijwerken!


Met mijn broer Jacco





Even wachten tot je aan de beurt bent...


Het was een hele leuke dag, waarbij heel, heel veel mensen hun medewerking vrijwillig gaven. Niet nodig om te vertellen dat de modellen allemaal inwoners van Arnemuiden waren. En een dik, dik compliment voor mijn tantes, buren, en andere vrijwilligers die al die truien hebben gebreid voor deze shoot!


Wil je meer zien, kijk dan eens naar deze link van de PZC! 

9 opmerkingen:

  1. Fantastisch!
    Zowel de truien, als het decor, als de klederdracht er bij, als de breiende dames. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, Jeanet! Wat is dit geweldig! Mooie foto's en mooie truien. Compliment voor de breiende dames. Dat is een heel werk geweest.
    Wat een belevenis, zo'n fotoshoot. Leuk dat we nu al even mee mogen kijken!

    Fijne weekend verder en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jeanet, wat gaaf joh! En wat leuk dat je nog even blogt vandaag, ik was zooo nieuwsgierig. Blijkbaar hangen dit soort dingen in de lucht, Marus vroeg een poosje terug of in plaats van de priktrui die ik breide volgens vissersparroon eens een nieuwe wilde maken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Jeanet! En wat ziet het er proffi uit allemaal.
    En wat bofte jullie met het weer, Voor de truien dragers misschien iets minder maar de fotoos ogen zo veel vriendelijker met dit soort weer.
    Prachtige truien trouwens en jij ziet er ook weer goed uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een mooie foto's, wat zal het dorp trots zijn op deze historie.En wat mooi dat jullie met elkaar de truien gebreid hebben.
    Ik had gisteren iemand in de winkel die op zoek was naar Sajetwol voor visserstruien. Hij had dat nodig voor een filmopname.Zou sajet nog gesponnen worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ideale dag hiervoor! Zoo leuk dat er zoveel mensen aan meegebreit hebben! Dat moet geweldig worden met jou op de achtergrond!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een ontzettend leuke reportage zeg! mooie truien!! en die laatste foto...wauw...daar straalt de gezelligheid van af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schöne bilder . eine sehr schöne tracht . liebe grüße martina

    BeantwoordenVerwijderen