Welkom op dit blog!

Hallo breisters en haaksters,

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn hobby is breien en haken. Voor ons handwerkwinkeltje kom ik zoveel idee├źn en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Soms blog ik ook nog een beetje over Arnemuiden.

Ik verwijs in mijn blog soms naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik natuurlijk wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag-vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.
Op donderdagmiddag ben ik er zelf niet, maar de winkel is wel geopend!

Veel plezier op dit blog!


zondag 6 mei 2012

Rokje

Verlangen jullie ook zo naar de zon? Naar warme zonnestralen? Naar een achterdeur die gewoon de hele dag open kan blijven? Overal bloeit het fluitekruid al volop, maar alleen met een dikke sjaal en een jas waag je je buiten om ervan te genieten!

Dus om een beetje op te vrolijken maar een kleurrijk ideetje. Johanneke maakt dit geweldige rokje. Gebreide en gehaakte rokjes zijn helemaal hip en dit is wel een heel leuk exemplaar.


Het rokje is vanaf onderen in het rond gebreid, af en toe iets geminderd en de zoom heeft een rand van stokjes, zodat de tricotsteek niet gaat krullen. Het gebruikte garen is Cotton Bamboo Batik (4,50 p. bolletje) en dit garen heeft een prachtig kleuren effect, zoals je kunt zien. Omdat je in het rond breit heb je geen naad en sluit voor en achter qua patroon natuurlijk aan. 


Het rokje kreeg een katoenen voering met een paar prachtige kantjes, dit maakt het helemaal af! In de taille is een band gestikt van (rekbare) stof met een elastiek erin. Het rokje wordt gebreid op nld. 3½. 

Hier moet het zonnetje toch van doorkomen???



5 opmerkingen:

  1. Wat een Prachtig rokje, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat is het patroon van dit rokje hij is leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is het patroon van dit rokje hij is leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...