Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 30 mei 2012

Onderzetters

Het blijft toch steeds maar lekker weer, zonnetje, windje, niet te warm (om te werken althans), héérlijk! De achterdeur open, en straks lekker buiten eten. Ik vond deze leuke onderzetters, die passen bij deze tijd!


Je kunt het gratis patroontje hier downloaden. In het engels, maar met veel stap-voor-stapfoto's, daar is uit te komen! Het is gemaakt met een wat dikkere katoen (nld. 3½-4). 

 

Ik kan je dit garen Miami uit onze winkel aanbevelen, het is een mengeling van 60% katoen en 40 % acryl, wat het lekker zacht en minder stug maakt dan een 100 % katoen. Het blijft erg mooi in de was (wel handig met onderzetters), en het haakt en breit heel prettig. De bolletjes kosten 2,95 per bolletje - er zit wel 140 meter op 50 gram!

10 opmerkingen:

  1. O, dan hebben jullie nu geluk. Het is hier somber, af en toe wat regen en kil. De deuren zijn hier dicht en buiten eten doen we vandaag maar niet...
    Maar van zulke onderzetters gaat de zon weer schijnen. Super vrolijk!

    Liefs, Yvonne van yvonnecreatief.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt schatjes!! Als ik nog eens onderzetters wil haken... ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattige onderzetters zijn het.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leider kann ich die seite nicht öffnen , der pc zeigt mir einen virus an . sehr schade . liebe grüße martina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke onderzettertjes, en bedankt voor de garentip, lijkt me ook ideaal om mee te breien, gewoon breikatoen vind ik ook te stug!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo jeanet,
    wat een leuke bloemen, bedankt voor het patroon!
    ik vind je blog erg leuk en bekijk je berichtjes altijd met plezier.
    groetjes jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuke bloemen, ik ga de link zeker weten onthouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief patroontje en wat handig dat je er een garentip bij geeft!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. классные цветочки!а схема есть?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://whiskersandwool.blogspot.nl/2012/04/daisy-coasters-free-pattern_21.html

      Verwijderen