Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 11 maart 2013

Zeeuwse truien

Het verhaal van de vissertruien gaat een behoorlijk vlucht nemen! Zoals ik al eens heb vermeld zijn  Anna en Lupineke verder gaan spitten in de geschiedenis van de visserstrui, want er moeten natuurlijk veel meer patronen zijn in de Zeeuwse Delta!

Op hun gezamelijke blog Zeeuwse Visserstruien doen zij verslag van hun ontdekkingen, maar ook hun vragen. Neem zeker een kijkje op hun site want er werden al nieuwe vondsten gedaan!



Na de uitzending bij Omroep Zeeland kwam het een en ander in een stroomversnelling. Om de breipakketten met de oude patronen te kunnen verkopen, staken we vanmorgen de koppen bij elkaar aan onze keukentafel.


Bollen wol, oude patronen, oude foto's maar wel een moderne laptop om alles te kunnen opzoeken en vast te leggen! 


Oei, wat een werk nog te verrichten. Maar wat een energie krijg ik er van om hierin te duiken! 

Wie nog ergens op zolder een foto heeft van een (Zeeuwse) visserstrui roepen we op om contact met ons op te nemen. Er zijn nog wel wat "gaten" in het kaartje van de truien van Zeeland. Wie heeft er foto's van truien in Breskens, Philippine, Bruinisse, Zierikzee, Graauw en Clinge ??

7 opmerkingen:

  1. Ik wens jullie veel succes !! En hoop veel reacties voor jullie, en truien patronen binnen te krijgen.Dat jullie verder kunnen.


    Liefs José Lupineke en Anna Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk dat jullie zoveel respons krijgen! Zo wordt je inzet beloond en krijg je positieve energie terug. Met patronen en foto's kan ik jullie niet helpen, wel heel veel succes gewenst!
    Lieve groet aan jullie 3-tjes, Nelleke
    PS wat staat het Argyle vest mooi Anja :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk ja, zo op zoek gaan naar oude patronen en foto's! Daar kan ik je jammergenoeg ook niet mee helpen.
    Nog veel succes ermee!
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat jullie zo bezig zijn. Ik hoop echt dat de vragen die er nu nog zijn beantwoord worden. Helaas kan ik jullie niets wijzer maken.. maar ik ben wel heel erg geïnteresseerd.
    Succes en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik moet ooit maar eens naar zeeland komen, ik wordt zo benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat moet dat fijn zijn om zo met elkaar een zoektocht te beginnen en zowel (positieve!) reacties te krijgen.
    Heel veel succes gewenst en vooral heel veel plezier!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen