Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 23 maart 2013

Multnomah

Vandaag vond ik weer zo'n juweeltje van een omslagdoek of sjaal op Ravelry (voor wie het nog niet weet: bij Ravelry kun je gratis en vrijblijvend een account aanmaken en er gaat een wereld van patronen en ideeën voor je open. Voertaal is Engels)

Deze sjaal heet Multnomah en het patroon is gratis in vele talen te downloaden, jawel óók in het Nederlands!


Kijk weer eens wat een andere kleur doet (foto's van Ravelry)



En deze geweldig mooie van (daar is-tie weer)  Invicta Colour van Ostara.


En terwijl het buiten sneeuwt (o, nee!) en de wind rondom het huis giert kruipen wij heerlijk met een breiseltje voor de open haard en dromen we van warmte, zon, bloemen, dartelende lammetjes in een groene wei, kievitseieren, kwetterende vogeltjes, zie je het voor je....? Droom zacht!


3 opmerkingen:

  1. Lekker verder dromen hoor want van dit weer wordt je op zijn lest depri,,,,,,,,,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens weer online hebben we in Wolphaartsdijk maandagmiddag zon!!! (en daar rekenen we op.)
    De sjaal is weer een mooi voorbeeld van de keuze die ravelry biedt. Ik kan er ook steeds blijven rondneuzen en inspiratie opdoen.
    Voor nu en morgen, lekker bij de haard kruipen.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je Multnomah is prachtig! Er is ook een gehaakte versie, die heet Klamath en is ook bij Ravelry te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen