Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 3 maart 2013

Krans

Hebben jullie het ook gezien? Vanmorgen scheen de zon! Écht!!! Het duurde (hier) helaas niet lang,  een grijze deken van dikke wolken ligt alweer de rest van de dag over ons land, maar het zit in de lucht - er komt verandering!

Deze krans maakte mijn zus (die dus heel creatief is, maar het niet weet!!) en het geeft precies de tijd weer waarin we nu zitten: op de grens van winter en lente. Met een bontje van de Winter en de eieren als belofte van de Lente:


Deze krans is niet moeilijk om te maken. Met 1 bolletje bontgaren brei je een lang lapje dat je rond een strooien krans naait. Of je recht of averecht breit (of haakt??) het maakt niet uit, want je zit het toch niet met dit pluisgaren. Met een lijmpistool plak je de eierschalen erop. That's it!



8 opmerkingen:

  1. O, wat mooi!! En die symboliek vind ik prachtig! Hier in het Noorden schijnt de hele dag al de zon. Net heerlijk bijna een uur gewandeld. Genieten!! We zijn wel toe aan wat zon en wat warmte!

    Fijne zondag verder!

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad de zon en dan zo'n mooie krans :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat mooi! Vooral de combinatie van het garen en de eitjes.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. GAAF! Heeel creatief, zeg dat maar tegen je zus. Die combi van dat gladde tere wit met dat donkere draderige van het garen, super.
    Hier geen zon gezien vandaag, maar de vooruitzichten........:-D
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gaaf idee..en zeker crea..wij hebben hier geen zon gezien..helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind ik leuk,
    (ik mis dat knopje hier toch wel een beetje)

    BeantwoordenVerwijderen