Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 7 maart 2013

Frustratie

Ik heb een beetje haat-liefde verhouding met het fenomeen Facebook. Een beetje frustratie......
Of eigenlijk kan facebook er niet zo veel aan doen, maar de mensen die het gebruiken (waaronder ik).

Twee jaar geleden begon ik op Zeelandnet met mijn blog. Ik wou al die ideeën die door mijn hoofd spookten ergens kwijt en besloot te gaan bloggen. Het beestje moest een naam hebben en ik bedacht dat het op zijn minst iets pakkends moest hebben, als mensen het wilden onthouden. "Jeanet's handwerkblog" ofzo valt niet in die categorie.... dus verzon ik Blij dat ik Brei! (die naam wordt overigens ondertussen ook al door velen gebruikt......)

Ondertussen heb ik Facebook erbij want het is zo'n handige manier om te kunnen volgen en ik bereik er veel mensen mee. Maar.......Facebook blijkt ook een plaatjes-machine te zijn. Mensen kijken alleen naar de afbeelding en lezen niet. En klikken al helemáál niet meer door naar de link die er gewoon bij staat. Dus krijg ik bijna dagelijks een opmerking: "Dit is toch geháákt???" (blijkbaar lezen die wel Blij dat ik Brei, maar niet de link die erbij staat) of "Heb je hier een patroon van?"

ZUCHT!

Meestal laat ik het voor wat het is, maar soms frustreert het zo, waarom kunnen mensen niet meer lezen??


Dus bij deze een mooie gebreide bril, komt van dit blog, waar je ook een soort beschrijving kunt vinden.

En voor alle haaksters een mooie brillenkoker: (ja, dit is gehaakt - daar wordt ik namelijk ook heel blij van!!) - zonder patroon, maar dit moet uit het hoofd te doen zijn.


Zo, dat is er weer uit. Bloeddruk is weer dalende.... :-)

27 opmerkingen:

  1. Ik kan mij dit zo voorstellen Jeanet. Daardoor doe ik niks met Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) rustig....
    ziet er wel heel gaaf uit ! hihi
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is leuk vergeet ik nog, liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar. Lezen doen mensen niet echt meer.

    Maar ja, het is natuurlijk ook Facebook en geen leesboek. ;)

    Groetjes,
    Jet.
    (Van kleinspul, maar ik maar ook anderspul. :D )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mee eens! Ik heb 1 week facebook gehad en ik was het zo beu dat ik mijn profiel daarna verwijderd heb. Al die moderne media en zo...niks voor mij, een blog is mijn limiet! ;)
    groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, ik deel je frustratie....
    Grappig die brillen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. whihihi adem in en uit...ik snap het wel ☺

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. er wordt zoveel gepost op facebook...als je dan alles zou gaan lezen ben je veel tijd 'kwijt'. Het is gewoon meer hoppen van bericht naar bericht...van vriend naar vriend (eigenlijk ook tussen aanhalingstekens ;))en daarom is het minder werk om aan jou te vragen...is toch gehaakt?????? dan de link aan te klikken en zelf te lezen of het nou gehaakt is. helaas werkt het zo..ik merk het zelf ook. facebook is leuk maar heel heel oppervlakkig. Maar je brillen zijn erg leuk!!Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. daaromzit ik niet op facebook,noch twitternoglinkidink, ik lees alleen jouw blog met veel plezier groetjes wilmie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik lees nog steeds met heel veel plezier je BLOG, en ook je facebookpagina...al dat leuks dat voorbij komt! En als "OUD" Zeeuws meisje heb ik heel erg genoten van je "gehaakte" visserstruien.....(dit is natuurlijk een grapje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha erg herkanbaar.
    Maar niets van aantrekken hoor. Gewoon doorgaan.
    Ik geniet erg van je blogs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach ja.... Vandaag zag ik in een winkel een duidelijk gebreide trui hangen. Op het kaartje stond dat het gehaakt was....
    De naam van je blog is gewoon prima! Groeten van een Breimeisje die ook dol is op haken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, het is een erg oppervlakkig medium, en zet zelf liever wat op mijn blog, dat is toch net anders, maar die bril,....Mmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De bril(en gehaakte koker) is geweldig!!
    Niets van FB aantrekken. Ik herken het wel,soms is het leuk en soms ook niet. Laten we het maar door een zonnige bril bekijken;)Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lekker he even stoom af kunnen blazen :-)
    Maar ik denk dat dit niet alleen op facebook is hoor,
    ik krijg ook regelmatig van die mailtjes waarvan ik denk.....
    Zoveel mensen lezen niet maar willen wel alles op een
    presenteerblaadje aangereikt krijgen.
    Mijn advies: gewoon je ding doen waar jij (en heel veel andere)
    lol aan beleefd en er voor de rest geen energie in stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Jeanet, ik herken je frustratie helemaal. Maar het niet lezen geldt niet alleen op facebook hoor, ook in de webwinkel merk ik het telkens opnieuw. Denk je mensen een plezier te doen met duidelijke en uitgebreide informatie, lezen ze het niet en krijg ik een heleboel vragen per email. Ik beantwoord ze met plezier maar het is zo onnodig en tijdrovend...tijd die ik liever besteed om leuke ideeën uit te werken voor mijn blog en webwinkel. Maar gelukkig genieten we verder volopvan wat we doen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik snap je frustratie! Ik merk het ook zo vaak... Heel jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. :) Ik kan me je frustratie helemaal voorstellen!
    Maar je hebt wel weer een paar leuke items voor ons uitgezocht. De bril vind ik helemaal geweldig.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik word echt helemaal blij van jou, niet alleen van het breien en haken. MAAR vooral die heerlijke nuchterheid. Ik geniet van je blog en moet er ook altijd van lachen.
    Facebook = facebook, goede p.r. Niets meer en niets minder. Hou alsjeblieft je goede goede humeur!!!!!!
    groetjes
    Mariet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha, eindelijk eens iemand die mijn twee frustraties op een rij zet: allereerst het vreselijke fenomeen Facebook (daar doe ik dus echt niet aan mee!!) en ten tweede dat mensen NIET LEZEN!!! Ongelofelijk maar waar.. ik leef met je mee! En die brillen zijn super :))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Erg he?Begrijp je volledig...sommige willen alles weten,maar nemen amper de moeite om even GOED te kijken:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik snap je frustratie wel een beetje, maar ik kijk elke dag uit naar je berichtjes op Facebook en ik klik ze telkens open, zelf meermaals per dag als er meer dan eentje is, voelt dat al niet een beetje beter aan? ;) Wat ik wel niet goed begrijp is dat mensen zich aanmelden op je facebook pagina maar dan je blog niet kennen blijkbaar, raar toch? Groetjes van een trouwe volgster op Fb.
    Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. helemaal mee eens daarom voor mij geen facebook of wat dan ook
    van jou blog geniet ik elke dag je doet het super
    en de link die er dan bij staat is altijd spannend waar je terecht komt en zie je nog meer leuks
    het enige nadeel is tijd tekort

    haak en brei gr lies

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik snap je frustratie helemaal. Als docent in het middelbaar onderwijs zie ik dat dagelijks.
    Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook zo. Dat als zij niet lezen wat jij schrijft, jij ook niet hoeft te lezen wat zij schrijven c.q. vragen.
    Dus tip van mij: besteed je energie niet aan mensen die niet lezen, en negeer deze berichtjes. Scheelt jou weer frustratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik snap je helemaal! Het is inderdaad frustreren hoe slecht mensen vaak lezen…
    Ik vind de gebreide bril geweldig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha....je verhaal is zó herkenbaar....
    Ik begrijp je helemaal, maar de verklaring is voor mij heel eenvoudig:
    Mensen lezen niet meer omdat het simpelweg niet meer mogelijk is om alles te lezen dat je gevraagd, maar vooral ook ongevraagd, krijgt aangeleverd. Daarvoor zitten er niet genoeg uren in een dag. Als ik alleen al in mijn dagelijkse praktijk als leerkracht kijk wat ik allemaal krijg gemaild waarvan wordt verondersteld dat je het 'even' leest (verslagen/opdrachten/notulen/protocollen, noem maar op....)! Documenten die niet zelden uit 40-50 bladzijden bestaan. Het is gewoonweg niet mogelijk.
    En dat....is ook frustrerend!
    Ik denk dat je in ieder geval moet proberen de teksten die je plaats zo kort mogelijk te formuleren....Less is more.... Een regel die ik bij deze reactie overigens ruimschoots overtreed, hihi
    Je hebt in ieder geval een geweldig blog, laat je niet teveel frustreren en ga vooral zo door!

    liefs en bedankt voor al je schitterende ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ook hier veel herkenning, op Marktplaats kunnen ze er ook wat van! Vaak zet ik ook vaak in mijn antwoord: ".... dit is ook te lezen in de advertentie...", om inderdaad even de ontladen en vriendelijk te blijven... best moeilijk! Maar ik lees je blog, hoor! Juist als ik iets geweldig leuk vind en wil weten hoe en wat, sla ik (geheel vrijwillig) aan het lezen.
    Vooral doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen