Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 19 maart 2013

Rupsje Nooitgenoeg

Ken je het boekje Rupsje Nooitgenoeg? Vast wel! Ik heb het boekje zo vaak voorgelezen...
Als je het boekje leest is het helemaal leuk om een echte Rupsje Nooitgenoeg er bij te  kunnen houden om het verhaal nóg levendiger te maken, en dat kan nu!


Op het blog van Cute-amigurumi vind je een Nederlandse vertaling van het patroon. Het origineel komt van Hollywood Cerise, waar je nog meer foto's kunt vinden hoe je dit leuke rupsje maakt (Engels).


Geweldig ideetje, ook om in de klas of peuterspeelzaal o.i.d. te gebruiken!




8 opmerkingen:

  1. inderdaad een geweldig verhaal en ook heel vaak voorgelezen.....ik vind zijn collagestijl zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar ga ik binnenkort een kindje heel blij mee maken, hij is fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk idee voor de kindjes Jeanet!
    Groetjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh deze is lief zeg.
    Ik maakte een paar weken geleden een rupsje nooit genoeg knuffeldoekje. Ik heb het patroon niet gevolgd maar mijn eigen wijze bedacht. Er is een link naar het Engelse patroon.

    http://lutjehaakt.blogspot.nl/2013/02/week-7-pinterest-project.html

    Wie weet ook leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. helaas kan ik de link bij patronen niet openen wie wil het nederlands patroontje naar mij mailen? alvast bedankt groetjes wilmie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lastig als je email adres niet zichtbaar is...
      Deze link zou moeten werken: http://cute-amigurumi.blogspot.nl/p/er-was-eens-een-hongerige-rups.html

      Verwijderen
  6. hoi jeanet mijn mail adres is gpeelen@ kabelfoon.nl ik kan er niet bij bij dat patroon gr wilmie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het nederlandse patroon is inderdaad niet meer te zien. Kun je het ook naar mij sturen?
    mja_geenen@hotmail.com
    alvast heel erg bedankt namens mijn nieuwe kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen