Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 11 maart 2013

Bezig...

Vandaag was ik lekker "bezig", een eufemisme voor druk.... Maar lekker druk, niet zo stress-druk! Snap je het nog? :-)

Na ons beraad over de truien moest er nog van alles geregeld worden, de dingen die alleen op maandag kunnen omdat ik de rest van de week ben vastgeplakt aan de winkel. En ook op pad om iets lekker-lekkers te kopen voor de kids. Ik bakte snel nog een boterkoek want die twee kwamen als ijspoppetjes thuis met de snijdende oostenwind tegen. En toen werd - heerlijk - de nieuwe lading Filigran en nog twee sokkenwolletjes bezorgd, yes!! (Fijn dat die chauffeurs het thuis afleveren als we niet open zijn). Het is weer smullen:


De foto's zijn niet zo best van kleur, in werkelijkheid veeeeeeel mooier! Maar het was vandaag niet echt weer om buiten foto's te nemen.



En zo ziet dat volle vak er weer uit!


Dus zoals je ziet heb ik ook nu 5 effen tinten. (Filigran lace- of kantgaren, 100 % merino: gemêleerd 15,25 en effen 12,75 per streng van 100 gram/600 meter!)


Ik wordt heel vrolijk van die lekker gevulde kasten en vrolijke kleuren ondanks het koude weer!


Zo, heb ik een beetje ongegeneerd reclame zitten maken voor mijn winkeltje, moet een keer kunnen he? Wil je een keer langskomen deze week, let dan op: 

Op woensdag 13 maart zijn we de hele dag gesloten i.v.m. Biddag - alle winkels in Arnemuiden zijn dan dicht! 

Maar ik sluit dit logje natuurlijk niet zonder een patroontje of idee natuurlijk!
Van Ans kreeg ik deze foto - zij was al begonnen met ons nieuwe kleurtje Trekking sokkenwol dat vorige week hier arriveerde en begon met deze entrelac-sokken (€ 7,25 per 100 gram - 75 % wol, 25 % polyamide)


Spectaculair, he???

Ze breide al eerder deze (dat wolletje heb ik niet):


Het patroon vind je op Ravelry (Engels). Maar bij Garnstudio vind je iets dergelijks in het Nederlands. 
En vandaag kwam ik ook een ander heel leuk initiatief tegen bij Margreet, zij oppert op haar blog sokkenwol-ruilclub om met elkaar restjes sokkenwol te ruilen zodat je een grote verzameling kleurtjes kunt krijgen voor allerlei leuke restjes-projecten met veel verschillende kleurtjes! Dus wie dat wel ziet zitten klikt even door naar de sokkenwol-ruil-club

En niet vergeten om af en toe een bolletje wol bij mij of een andere handwerkwinkel te kopen natuurlijk, anders blijven die kasten zo vol...... :-)



6 opmerkingen:

  1. ooohhh! die sokken met die sokkenwol zijn mooi ! en je winkeltje ook natuurlijk, maar ik denk niet dat ik er ooit geraak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaauw! *slaakt een diepe zucht* Wat ziet je winkel er toch prachtig, vrolijk en goedgevuld uit! SUPER! Daar wordt je spontaan happy van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedenavond. Vorige week mailde ik voor de filigram, maar toen was het bijna uitverkocht. Inmiddels heb ik de patronen voor de lace en square sjaal bij wieke besteld. Nu het garen nog. De onderste van de vier gemêleerde lijkt me mooi. Is dat kleur 66? Heb je die twee strengen voor mij?
    Groet, Arianne Schenkekaars
    a.schenkelaars@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig wol is dat, echt zo mooi en ja ooit geraak ik eens in je winkeltje hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genieten al die kleurtjes en al die wol..wow...wilde dat ik wat meer in de buurt woonde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOhh Jeanet wat een prachtig garen is dat zeg....
    Wat een leuk patroontje is dat zoals die sokken zijn gebreid...prachtig.

    Groetjes Grietje

    ps het is omdat het niet naast de deur is anders kwam ik graag een keer in je winkel kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen