Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 5 maart 2013

Filigran

Gisteren kreeg ik een nieuwe zending wol binnen. Ik was al een poos op zoek naar een mooi, zacht lace-garen en dit is zo mooi en zacht! Het is Filigran van Atelier Zitron. Ik ben weg van dit kleurtje....


Er zit 600 meter op deze streng van 100 gram, 100 % extra fine merino en zoooo zacht!
Het kost € 15,25 per streng (effen € 12,75)


Benieuwd wat je met zoiets kunt maken? Wat denk je van deze schitterende kantsjaal? Clasien stuurde me deze foto en de link naar het patroon vind je hier.


Zo is deze sjaal gemaakt uit 1 streng Filigran! Je kunt het patroon ook terugvinden op Ravelry. Is het geen plaatje??

13 opmerkingen:

  1. Dit is echt hartstikke mooi. Maar wanneer ga ik dat breien? Heb je de groothandel met zakken tijd al gevonden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, die eerste, wat een waanzinnig mooie kleuren!!

    -x- Marjo
    http://tantepollepop.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. toch eerst eens wat beter leren breien. Waanzinnig mooi en heerlijk gekleurd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil die groothandel met zakken tijd ook!
    Oh, en een groothandel met zakken geld voor dit soort mooie wolletjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. http://www.kantklosje-kantklosjes.blogspot.com/

    Hallo
    Hier op mijn blog kun je ook een sjaal vinden gebreid van Zitron
    ik weet niet of het zo mag en anders verwijder je mijn berichtje maar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is geweldig garen, Jeanet. Mijn Zigzag-lace heb ik ook van dit garen gehaakt. Het haakt en breit geweldig.
    Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeel mooi garen Jeanet! En ik ga een workshop kantbreien doen in Nieuwegein eind maart...... Daar verdien ik toch wel een mooi nieuw wolletje voor ;-)?
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi om mijn sjaal hier te zien. Dank je :-)))
    En wat tijd betreft, ik vind het heerlijk ontspannend en brei
    ze s avonds bij de tv. Niet te snel willen elke dag een klein stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MOOI!!! Waarom had ik mezelf nou zo streng toegesproken dat er eerst eens iets afgemaakt moest worden ;) Ik kom dus voorlopig NIET langs want anders... :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Zoiets moet ik toch ook nog eens maken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zulke prachtige sjaals Jeanet, om van te dromen!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen