Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 12 maart 2013

Paasmandjes

Zou het bij ons ooit iets minder chaotisch worden? Een beetje maar? Soms wordt ik er moedeloos van, er gebeurt hier altijd wel wat. Dus was het eigenlijk weer een hele dag rennen en vliegen, en een race tegen de klok om alles ook op tijd bij de post te krijgen. Tussendoor dan ook nog koken, boodschapjes, telefoontjes, patroontjes opzoeken, bestellingen vergeten, zoom verkeerd naaien, speldenkussen laten vallen, ruzie maken met mijn dochter.......... bleh!

Morgen wordt het vast wel beter....



Deze leuke mandjes kreeg ik gemaild van Corrietha, ze maakte ze naar het patroon van Garnstudio. Gemaakt van katoen en haaknaald 3 mm. Je kan een wat plattere bodem maken door in de 4e toer alleen in de achterste lus te haken (zie bovenste foto!) Kies je voor een dikker garen en een grotere haaknaald dan worden de mandjes iets groter.

 

En niet vergeten, morgen (Woensdag = Biddag) zijn we gesloten!

2 opmerkingen: