Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 6 maart 2013

Onvoorzien...

Soms heb ik niet helemaal in de gaten hoeveel mensen mijn blog lezen...en dat die mensen vaak hetzelfde mooi vinden als ik!

Dus kon het gebeuren dat ik - 1 dag nadat ik er over blogde - nauwelijks nog van dat mooi filigran-garen in de kast heb liggen. En ik ook een heleboel mensen die me er over mailen heel even moet teleurstellen, het is al bijna op!!


Maar niet getreurd, ik heb al snel bijbesteld. Dus met wat geluk is het er weer volgende week, en gelijk maar wat nieuwe kleuren erbij gedaan....wordt vervolgd!

En ik heb natuurlijk nog heel veel andere leuke garens liggen, hè!! Wat denken jullie van deze omslagdoek? Johanna maakte deze als variant van de Leftie waar ik eerder over blogde!


Het is moeilijk om de goede kleuren te fotograferen, de sjaal is gemaakt van 1 bol Invicta Color, kleur 964 en 1 bolletje effen paarse sokkenwol.




Het patroon is hetzelfde als van de Leftie, maar in plaats van alleen maar recht te breien maak je een gaatjes patroon door telkens 2 steken samen te breien en dan een omslag te maken (en op de teruggaande naald alles averecht te breien. Als je deze sjaal wilt breien is het handig om te weten hoe je de leftie breit en het principe van de blaadjes te oefenen.





4 opmerkingen:

  1. Wow zeg, wat een prachtige kleuren! Erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is toch super dat je filigran garen al weer bij besteld moet worden... het is prachtig garen en jij verstuurt het op zo'n prettige manier. Trouwens de Lefti sjaals zijn geweldig en je hebt er zo weinig van nodig voor het schitterende resultaat. Ik kan niet alles doen, maar het lokt wel......
    Fijne dag en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jee, dacht ik. Over ong 2 weken ben ik weer in zeeland en dan wil ik die filigran graag zien (en hebben ;-)]. Maar gelukkig is er nieuwe voorraad onderweg!
    Johanna heeft echt een prachtige sjaal gemaakt. Weer met het mooie Invicta colour zag ik. Nog één om te onthouden.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is zo'n lefti sjaal leukkkkk. Maar mijn breivermogen is niet zo heel groot. Zoiets is vast ook wel te haken?? Weer iets om naar op zoek te gaan!

    groetjes,Peet

    BeantwoordenVerwijderen