Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 26 maart 2013

Paaseitjes

Vorig jaar was het een hele hype: na de kerstballen werden er volop paaseitjes gebreid! De hype is wel voorbij, maar het breien van paaseitjes blijft nog steeds leuk om te doen. Ik zette een hele bos takken in de etalage met daaraan allerlei gefreubelde eitjes.


Op het internet is voldoende inspiratie te vinden!

Eastereggs1

Deze vind je terug bij little cotton rabbits. In het engels, maar met leuke telpatroontjes.


Bij Busy Bessy (gewoon in het Nederlands!) vind je heel veel nieuwe inbreipatroontjes voor op de ballen of eieren.

Een Nederlands basispatroon vind je ook bij Drops. Door een restje sokkenwol met kleurverloop te gebruiken hoe je voor een kleurig effect geen draadjes te wisselen.


En als het te koud is om eitjes te zoeken, dan doen we ze gewoon een mutsje op! :-)

5 opmerkingen:

  1. Super leuk, ik heb zelf niet zoveel met pasen maar dit is wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk! ik ben ook al bezig met paaseitjes maken, maar ik haak ze liever :)
    groetjes!
    fluffytiger.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeanet wat zijn ze weer leuk. Ik heb alleen m en m's voor pasen in een schaaltje.

    Nog geen takken. Anders wel maar druk met van alles.

    Lieve groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke kleurtjes! Heb me met Kerst aan de kerstballen gewaagd...maar nu hangen er toch gewone paaseitjes in de takken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke ideetjes voor onze paaseitjes Jeanet en dan dat mutsje, geweldig gewoon!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen