Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 29 maart 2013

Kant-sjaal gehaakt

Heel even in een verloren 5 minuten-momentje probeer ik even te bloggen. Het lukt me sinds gisteren niet om langer dan een paar minuten achter elkaar hetzelfde te doen, wat een vreselijk onrustig hoofd oplevert. En een moe lijf, dat ook....

Gisterenavond ben ik dan ook bewust gaan zitten om de de Passion op TV te kijken. In de drukte van het dagelijks leven vergeet ik soms wat echt belangrijk is!

Nu is het heel even rustig, en kan ik jullie toch nog een ideetje aan de hand doen:

Deze schitterende sjaal haakte Charlotte. Het blijft moeilijk om een mooie foto te maken waarop de kleuren en het patroon goed uitkomen. De grote omslagdoek is gemaakt van 4 bollen Invicta Color (420 meter per 100 gram, 8,95 per bol). Het patroon is een herhaling en kan makkelijk groter of kleiner worden gemaakt. Je haakt vanuit het midden, als de helft af is neem je in het midden weer steken op om de andere helft te haken.
Haken met naald 3½.




Je kunt het patroon hier vinden. Het is niet meer dan een haakschema en wat tuur-werk, maar wat een resultaat!!

Shawl Wrap for women

Deze sjaal is ook prachtig in het Filigran garenwaar ik eerder over schreef. Er is weer een nieuwe lading binnengekomen, ook met nieuwe kleurtjes!

7 opmerkingen:

  1. Mooi! Jammer dat mijn haakniveau nog niet zo hoog ligt....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ongelovelijk prachtige sjaal
    is deze patroon moeilijk of gemakkelijk te haken
    waar kan ik deze patroon vinden
    alvast bedankt
    groetjes van marcelline bellaire

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even opletten moet wel bij deze sjaal. Je vind het patroon hier http://crochet-shawls.blogspot.nl/2012/07/shawl-wrap-crochet-pattern-of-crochet.html

      Je kunt de afbeeldig van het haakschema uitprinten. Meer is er niet als patroon.

      Verwijderen