Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 1 februari 2012

Bloemetjes.....

Het is echt ijs- en ijskoud buiten! Zojuist even de vuilnisbakken buitengezet en blij dat ik weer binnen ben. Straks als het zonnetje opkomt (en het nóg kouder wordt) ziet het er misschien wat vriendelijker uit. Langzamerhand breekt hier een beetje schaatskoorts uit. Natúúrlijk passen de schaatsen van de kinderen niet meer. Moet ik (waarschijnlijk voor 1 of 2 dagen) achter nieuwe schaatsen aan......? Help! Miriam kon echt niet meer in de verstelbare roze-met-witte schaatsjes, en Daan heeft nu echt wel mannenvoeten - zijn ténen kwamen niet meer eens in zijn oude. H'm, een flinke aanslag op de beurs zit in het vooruitzicht....

We kijken het nog even aan, maar het blijft echt nog wel even vriezen.... zou het Oude Gat al dicht liggen?



Ik hoop dat de winter nog even aanhoudt, maar straks wordt het echt ook een keer lente! Ik kwam deze lieve lente-bloemetjes tegen bij Attic24, met een hele duidelijke beschrijving:
Img_0410_sm

En deze zijn ook leuk! Van Annemarie. Ook hier een duidelijke stap-voor-stap beschrijving!





5 opmerkingen:

  1. Oh Jeanet, kijk eens in de Roemenieloods of de Loods van Arduin bij Serooskerke. Daar bij die laatste liggen al tijden hoopjes schaatsen, wie weet loont het de moeite om er even te kijken en scoor je er wat voor je kinderen! Ik duim met je mee, als het Oude Gat dicht gaat kom ik er ook een rondje schaatsen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat leuk! Net gisteren de foto's en uitleg voor mijn bloemetje gemaakt en nu al hier op jouw blog. Dankjewel!
    Ja wat is het koud he? Ik hoop dat het snel weer weg is, vind het helemaal niks als super-koukleum!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben geluk met het ijs, hier rond Rotterdan is er niks ja vorst en lekker zonnetje.
    Je Lente bloemen zijn mooi geworden en makkelijk patroontje idd.
    Ik wens je veel ijspret.

    groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. .... dit is een foto van 3 jaar terug hoor! Ik mag hopen dat het hier ook nu dicht ligt, ik krijg het op mijn heupen!

      Verwijderen
  4. Ja hoor..., we hebben eindelijk winter! Het hoort er toch gewoon bij. Stel je voor dat er niks geen sneeuw of vorst kwam; dat is toch echt een gemis!
    Zaterdag kun je schaatsen, hoor ik overal...

    BeantwoordenVerwijderen