Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 27 februari 2012

Wingspan

Hou je van aparte patronen (die achteraf toch niet zo moeilijk blijken te zijn....), dan moet je zeker eens hier kijken. Deze sjaal wordt "Wingspan" genoemd, en is het mooist als je 'm breit van garen dat langzaam van kleur verloopt (Bijv. Invicta Colour, of een dikkere sokkenwol)





Je kunt het patroon in het Engels of Duits gratis downloaden op Ravelry (Zorg dat je een account aanmaakt/hebt op Ravelry!). 

7 opmerkingen:

  1. o, wat mooi, jammer dat ik met engels of duitse uitleg niet uit de voeten kan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat mooi!
    Je weet dat ik niet brei dus mijn hersens draaien op volle toeren
    om te bedenken hoe ik dit kan omzetten naar een haakversie.
    Hij lijkt me ook mooi in wat dunner katoen voor van de zomer!
    Hij komt zeker op mijn te-doen-lijstje,
    Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. edit: Zie ik net dat er al een haakversie van bestaat...jippie scheelt mij weer een hoop werk!
      (komt tie ook meteen een stukje hoger in de lijst :)

      Verwijderen
  3. Hoi Renske,
    op zich zijn het alleen maar driehoeken, met verkorte rijen gebreit. Hij staat bij mij ook op de to-do-lijst ☺
    Als je vragen hebt over een Duits patroon kan je altijd bij mij terecht ☺ we komen er wel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem prachtig, maar heb een vraagje wat betreft de markeerder. Daar heb ik namelijk nog nooit mee gewerkt. Plaats je die tussen de steken of in de steek die je net gebreid hebt. Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch maar.

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jannie,
    Een markeerder zet je tussen de steken. Het geeft vaak een punt aan waar het patroon begint. Vroeger gebruikten ze gewoon een touwtje, een paperclip kan ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de tip van de paperclip. Ik ben inmiddels met de 2e punt bezig.
      Groetjes Jannie

      Verwijderen