Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 11 februari 2012

Valentijn en Einde Winter

Om nog een beetje in de Valentijnssferen te blijven: deze zijn net af! Leuk voor Valentijnsdag, maar eigenlijk leuk voor het hele jaar. Kies je kleurtje....


Het patroon van deze hartjes liet ik al eerder zien hier. Ik maakte alle exemplaren 2 x en haakte ze met een contrast kleur tegen elkaar. Vlak voor de laatste steekjes er een beetje vulling in doen.








Tussen de hartjes haakte ik een koordje van lossen en onderaan een klein belletje. O, zo leuk om te doen! Enne, wat past die leuke haaknaald die ik van Jellina kocht hier leuk bij - je zou 'm bijna laten zitten :-)





Zojuist het weerbericht gehoord - er is geen ontkomen aan: (voorlopig) einde Winter. Jammer! Want ik heb genoten! Vanmiddag heb ik mijn laatste baantjes getrokken (zonder kleerscheuren er weer vanaf gekomen) en ik zag ook dat er vanmiddag op het Kanaal werd geschaatst. Het ijs golfde volgens mij zelfs een beetje dus mij niet gezien - maar het was wel leuk om naar te kijken.

Vanaf morgen regen, natte sneeuw, ijzel, gladheid, glibberen, smurrie en ellende. Ja, nog steeds winter - maar dan die ándere. Dus om nog even te genieten:



De moestuin in de Oranjepolder. Kun je toch niet voorstellen dat we hier over een paar maandjes weer heerlijk aarbeien uit halen? En bessen, frambozen, kersen, sla en komkommer, en dat we hier gaan barbequen?



Dág, winter!



3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke hartjes-koord. Leuk idee! Ook mooi in andere kleurtjes. En wat ligt er een sneeuw bij jullie! Hier is het veel minder ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very cute heart pendant!

    The landscape of snow is wonderful...but hopefully not last much longer!
    I guess that will bring inconvenience...
    Kisses

    BeantwoordenVerwijderen