Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 6 februari 2012

Schaatsen op het Oude Gat

Wat een heerlijke dag! Omdat de winkel dicht is op maandag kon ik er vandaag even op uit. Vanmorgen enorm doorgewerkt om de bestellingen van onze website Kinderverkleedkleding weg te werken. Het loopt tegen carnaval en dan is het uiteraard drukker, hoewel het hier helemaal niet gevierd wordt.

Vanmiddag mocht Miriam met de klas gaan schaatsen, en dat was een mooie gelegenheid om een eind te gaan lopen en foto's te nemen. Wat een prachtig weer was het, gewoon een beetje warm in het zonnetje! En wat een schaatspret met de klas! Natuurlijk moest er ook een groepsfoto worden genomen:



Oké, klaar!! Wegwezen allemaal .....




Daarna ben ik nog een eind gaan lopen, heerlijk genoten van de sneeuw, de koude, de zon en van een dapper krokusje die zijn bloempje naar de zon keerde!


Vanavond gingen we toch nog even met zijn allen naar het Oude Gat. Natuurlijk kwam oma ook en had ze warme appelflappen en worstenbroodjes bij zich! Het was gezellig druk, want over een grote lengte was er verlichting opgehangen. Het ijs had aardig wat scheuren, en ik ben 2 keer flink gevallen. Alle spieren in je lijf spannen zich dan en morgen ben ik natuurlijk als een plank zo stijf! Ik heb een blauwe elleboog en een dikke knie, ik heb het er graag voor over. Maar ik ben wel een beetje bang dat ik wat breek.... stel je voor: een paar weken niet handwerken of bloggen!

Over de verlichting van het Oude Gat is nog meer te vertellen! Het is zo gezellig, en wie over de A58 komt rijden ziet de lichtjes al van verre. Die lampjes hangen er natuurlijk niet zomaar! Het is een initiatief van een aantal mensen in het dorp die zich gigantisch hebben ingezet om dit te realiseren en dit verdient een hele grote pluim en zeker wat aandacht. Hier vind je meer informatie:  http://www.kernmetpit.nl/Projecten/137037.aspx?t=Schaats%20verlichting%20Het%20Oude%20Gat




HEEL ERG BEDANKT VOOR DIT GEWELDIGE INITIATIEF !!

Nu nog een winters handwerkideetje! Gevonden bij 100 % heppie. Gemaakt van Bravo big, maar dan gehaakt! Erg leuk en ook heel snel klaar. Moet ook wel, want dan kun je weer snel gaan schaatsen...



1 opmerking:

  1. Wat bijzonder om te zien!! En Jeanet, wel oppassen hoor, we willen natuurlijk niet dat je wat breekt! Hier heb ik gisteren voor het eerst op de Veste geschaatst, superleuk! Ik snap alleen nu, wat je over stijve spieren bedoeld... :)! Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen